مشهد؛

طرح «مطالعه زائر» در حرم مطهر رضوی راه اندازی شد

رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طرح مطالعه زائر به منظور غنی سازی اوقات فراغت زائران امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی از نیمه اول دی ماه سال جاری راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تأكید ایشان بر كتابخوانی و همچنین در راستای غنی سازی اوقات فراغت زائر و ارتقای سطح معرفتی افراد، دی ماه امسال طرحی با عنوان «مطالعه زائر» در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه قفسه های كتاب در حرم مطهر رضوی میهمان طرح مطالعه زائر هستند، تصریح کرد: در حال حاضر این طرح با قرار گرفتن 100 جلد كتاب در زمینه­های معارف رضوی، دینی و انقلاب اسلامی ویژه مطالعه زائران در حال اجراست.

رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: این كتاب ها برای گروه های مختلف كودك، نوجوان و جوان، و سایر زائران تهیه شده است .

وی ضمن قدردانی و تشکر از معاونت اماكن متبركه و سازمان كتابخانه های آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، طرح مطالعه زائر با همكاری این دو بخش انجام شده است که در مراحل بعدی قرار است بنیاد پژوهش ها و سایر نهادهای آستان قدس رضوی در انجام این طرح همکاری کنند.

پایاب افزود: در آغاز طرح مطالعه زائر، سه رواق دارالمرحمه، شیخ طوسی و حرعاملی مجهز به قفسه های كتاب های معارف رضوی، دینی و انقلاب اسلامی ویژه مطالعه زائران شده است.

وی مراجعه زوج های جوان به همراه خانواده هایشان و تشرف زائران به صورت كاروان به این رواق ها را دلیل انتخاب این سه رواق برای استقرار طرح مطالعه زائر دانست و اظهار کرد: در اقدامات بعدی رواق های بیشتری را تحت پوشش این طرح قرار خواهیم داد.

پایاب با اشاره به اینكه كتابهای قرار گرفته در قفسه های كتاب ویژه مطالعه زائر، دارای آرم مخصوص هستند، گفت: زائر به صورت آزاد می تواند در طول مدت حضور خود در حرم امام رضا(ع) از این كتابها استفاده کند و پس از آن، كتاب را در قفسه قرار دهد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار