رشد شاخص بورس‌های آسیایی در آستانه مراسم تحلیف ترامپ

ارزش شاخص بورس‌های آسیایی در بالاترین سطح سه ماه اخیر ثابت ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ ارزش سهام در بازارهای بورس آسیا به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید و این موفقیت را مدیون عملکرد خوب معاملات بورس در چین و هنگ‌کنگ است. 

در آستانه برگزاری مراسم تحلیف "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، سرمایه‌گذاران نگرانی بیشتری نسبت به ارزش دلار و یا سوددهی این واحد پولی در معاملات بورس پیدا کرده‌اند. هرچند در هفته‌های اخیر شاخص‌های آسیایی همواره با کاهش نسبی مواجه بودند؛ با نزدیک شدن به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

"الکس ونگ"، مدیر گروه مالی "اَمپِل" در این باره گفت: اظهار نظرات ترامپ درباره دلار به برداشته شدن فشار از بازارهای آسیایی به ویژه چین کمک بزرگی کرد. ما شاهد سرازیر شدن سرمایه‌ها از منابع اصلی به سمت بازارهای بورس هنگ‌کنگ بودیم.

سرمایه‌گذاران در دو هفته اخیر همواره دیدگاهی مثبت نسبت به رشد بورس‌های آسیایی داشتند. این موضوع موجب شد عملکرد بازارهای منطقه‌ای بهتر از بازارهای توسعه یافته رقیب شود. 

در بازار ارزهای بین‌المللی، پوند انگلیس بیشترین رشد را به نام خود ثبت کرد بطوریکه ارزش پوند به بالاترین سطح در حدود دو دهه اخیر رسید. واحد پول انگلیس پس از سخنرانی "ترزا می"، نخست وزیر این کشور، درباره برکسیت در مسیر رشد قرار گرفت و هر پوند استرلینگ با 1.23 دلار معاوضه شد.

رشد 3 درصدی پوند استرلینگ در برابر دلار بالاترین رشد این واحد پولی از سال 1998 به حساب می‌آید.

در این میان اظهار نظر ترامپ درمورد چین و "یوان" واحد پول این کشور، از ارزش دلار کاست و این واحد پولی با 3.5 درصد کاهش به پایین‌ترین ارزش در برابر سبد ارزهای مهم بین‌المللی رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار