ارزش سهام آسیایی کاهش یافت/ افزایش ارزش دلار

در پی گمانه‌زنی‌های اخیر درباره احتمال افزایش نرخ بهره دولت فدرال آمریکا، ارزش سهام آسیایی کاهش یافت و دلار نیز در بازار جهانی تقویت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ با اظهارنظر جنت یلن، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا، درمورد احتمال افزایش نرخ بهره، شاخص بازار سهام آسیا با کاهش مواجه شد.

یلن در اظهاران خود در سان فرانسیسکو اظهار کرد تاخیر در افزایش نرخ بهره دولت فدرال می تواند در نهایت ضرر به همراه داشته باشد و به همین دلیل عاقلانه است تا این افزایش به آرامی انجام گیرد. در همین حال بسیاری از سرمایه گذاران در روزهای باقی مانده به مراسم تحلیف دونالد ترامپ، سهام خود را در بازار حفظ کرده اند.

شاخص بازار سهام اقیانوسیه-آسیا 0.4 درصد کاهش یافت و شاخص سهام هنگ کنگ 0.6 درصد کاهش را تجربه کرد.

از سوی دیگر شاخص ارزش دلار با 0.3 درصد افزایش به 101.22 رسید. ارزش یورو در برابر دلار نیز با 0.1 درصد افزایش به 1.0641 دلار رسید.

در حالی که با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و سیاست های نامشخص وی، ارزش دلار در روزهای پس از انتخابات کاهش یافته و در ضعیف ترین سطح خود از ماه سپتامبر قرار گرفته بود، این ارز توانست در بازار جهانی با افزایش ارزش مواجه شود.

با نزدیک شدن زمان انتشار اطلاعات ذخایر نفتی دولت آمریکا، بازار نفت نیز بخشی از ارزش از دست داده خود را پس گرفت و هر بشکه نفت خام برنت با 0.8 درصد به 54.36 دلار به ازای هر بشکه رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار