برکسیت صدرنشینی را از منچستریونایتد می‌گیرد

به گفته کارشناسان، طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر عملکرد مالی باشگاه منچستریونایتد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  ایندیپندنت؛ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) و کاهش ارزش پوند می‌تواند به حذف نام باشگاه منچستریونایتد از صدر فهرست ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان منتهی شود. 

باشگاه فوتبال منچستریونایتد انگلیس سال گذشته 515 میلیون پوند (689 میلیون یورو) درآمد کسب کرد و همین موضوع موجب شد عنوان ثروتمندترین باشگاه جهان به شیاطین سرخ برسد. کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کردند اجرایی شدن طرح برکسیت و کاهش ارزش پوند به منچستریونایتد اجازه نخواهد داد در سال 2017 نیز ثروتمندترین باشگاه جهان لقب بگیرد.

کارشناسان موسسه حسابرسی بین‌المللی "دیلویت" اعلام کردند منچستریونایتد برای نخستین بار پس از سال‌های 2003-2004 موفق شد بار دیگر در صدر فهرست پردرآمدهای جهان فوتبال قرار بگیرد؛ اما این صدرنشینی دوام چندانی نخواهد داشت و احتمالا در سال 2017 جای خود را به باشگاه اسپانیایی رئال مادرید و یا بارسلونا خواهد داد.

درآمد 515 میلیون پوندی سال گذشته منچستریونایتد یک رکورد بی‌سابقه در تاریخ فعالیت باشگاه‌های فوتبال در سراسر جهان به حساب می‌آید. این ماجرا به لطف پدیده "رشد فوق‌العاده در فروش تجاری" برای منچستری‌ها به دست آمد. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش پوند در برابر یورو کاهش می‌یابد و فرصت برای صدرنشینی رئال مادرید و بارسلونا مهیا خواهد شد.

به نوشته ایندیپندنت، از ژوئن گذشته و همزمان با تصمیم انگلیس برای اجرایی کردن طرح برکسیت، پوند استرلینگ بدترین عملکرد را در مقایسه با دیگر واحدهای پولی جهان داشته است. با وجود سخنرانی اخیر "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس، درباره حمایت از پوند و قول مساعد وی برای تضمین اقتصادی کشور، بسیاری از تحلیلگران ارشد اقتصادی پیش‌بینی کردند پوند در میان مدت و بلند مدت شاهد کاهش ارزش و تحت فشار خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار