یاسوج؛

آغاز مطالعات سد مارون 2 در کهگیلویه

نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از آغاز مطالعات سد مارون 2 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت : خوشبختانه دستگاههای تخصصی مربوط به عملیات آغاز مطالعات سد مارون 2 در کهگیلویهژئوتکنیک الان وارد حوزه آبریز این سد شده و کار خود را آغازکرده اند.

هاشمی پور با بیان اینکه مشاور مهندسین مهاب قدس کار مطالعات سد مارون 2 را به جد پیگیری می کند افزود: به زودی خروجی این مطالعات برای تصمیم گیری در خصوص این سد به وزارت نیرو تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه احداث این سد موجب تحول بزرگی در زمینه کشاورزی در دشتهای دهدشت شرقی و چرام می شود گفت: به مردم قول می دهم تا پایان امسال مجوز کتبی برداشت آب از رودخانه مارون از وزارت نیرو اخذ و به آنان اطلاع رسانی می شود.

هاشمی پور پیش بینی خود برای برداشت آب از رودخانه مارون را بین 180 تا 200 میلیون متر مکعب ذکر کرد و ادامه داد: از این مقدار حدود 60 میلیون متر مکعب برای صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست آن و همچنین کارخانه سیمان سپو و بقیه آب تخصیصی هم به بخش کشاورزی شهرستانهای کهگیلویه و چرام اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: با ایجاد تونل در داخل این سد علاوه و بر انتقال آب به مزارع کشاورزی دشتهای دهدشت شرقی و چرام برق نیز تولید می شود که خروجی خوبی هم برای وزارت نیرو خواهد داشت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.