اهواز؛

احداث صنایع پائین دستی نفت در خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از احداث صنایع و واحدهای تولیدی پائین دستی نفت و پتروشیمی در استان خبر داد.

احداث صنایع پائین دستی نفت در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نورالله حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در جلسه ستاد توسعه نفت، گاز پتروشیمی خوزستان بیان داشت: شهرک تخصصی تکمیلی صنایع پتروشیمی در ابعاد 3 هزار هکتار در منطقه محور ماهشهر - امیدیه را در دستور کار داریم. خوشبختانه استان ما ظرفیت های بسیاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد که باید استفاده مطلوب از آن ها را داشته باشیم.

وی افزود: از 3 هزار هکتار مورد نیاز برای ساخت شهرک تخصصی صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی بالغ بر ۶۰۰ هکتار آن به صنایع پایین دستی و بقیه مساحت باقیمانده را برای صنایع با ارزش افزوده بالا اختصاص می دهیم.

حسن زاده با بیان اینکه با توجه به وجود ظرفیت های فعلی در خوزستان اولویت به احداث صنایع با ارزش افزوده بالا اختصاص دارد، تصریح کرد: در گذشته رویکرد تمام سرمایه گذاری ها در حوزه صنایع بزرگ بود و بخش خصوصی و یا دولتی تمایل کمی نسبت به سرمایه گذاری در صنایع پایین دست داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اذعان داشت: سرمایه گذاری ها باید در حوزه صنایع با ارزش افزوده بالا باشد چون در منطقه پتروشیمی طرح ها و فرصت های بسیاری برای دستیابی به ارزش افزوده بالا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ظرفیت سازی بالغ بر ۲۶ میلیون تن در پتروشیمی استان صورت گرفته ولی عمده صادرات آن ها مواد خام است پس باید تلاش کنیم که آخرین زنجیره نهایی این صنعت که همان صنایع پایین دستی و تکمیلی هست را نیز راه اندازی کنیم.

نورالله حسن زاده گفت: در تلاشیم تا موافقت محیط زیست و منابع طبیعی را برای احداث صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی را در محور امیدیه به ماهشهر و یا هندیجان جلب کنیم چون هم اکنون در خود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجازه گسترش طرح های در دست اجرا از سوی محیط زیست صادر نمی شود.

وی افزود: قطعا با راه اندازی سایت گاز بید بلند، گاز زیادی در استان تولید می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.