یاسوج؛

285 میلیون مترمکعب آب ابه استان اختصاص یافت

285 میلیون متر مکعب آب از سدهای کوثر و چم شیر برای استفاده آشامیدنی،کشاورزی و صنعت به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به 160 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر و 125 میلیون متر مکعب نیز از سد چم شیر به صورت سالانه برای این استان تخصیص یافته است.

غلامرضا تاجگردون افزود:165 میلیون متر مکعب برای تأمین آب آشامیدنی شهر لیکک و روستاهای مسیر، جبران کمبود آب شهر دهدشت، آب آشامیدنی و صنعت باشت، آب آشامیدنی شهر دوگنبدان و روستاهای اطراف، آب صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد، آب کشاورزی دشت لیشتر و دشت مور از آب سد کوثر در نظر گرفته شده است.
 

وی گفت: گنجایش مخرن سد کوثر 580  میلیون متر مکعب است که سالانه آب آشامیدنی 20 شهرستان و 2 هزار روستا را با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت در استان‌های جنوبی کشور تأمین می‌کند.

تاجگردون افزود: نیروگاه و سد چم شیر که در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران و بر روی رودخانه زهره در حال ساخت است، در صورت بهره برداری آب 110 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را تامین می‌کند.

سد کوثر (تنگ دوک) در 60 کیلومتری شمال غربی از شهر دوگنبدان در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود 16 هزار کیلومتر مربع سالانه حدود 7 میلیارد متر مکعب روان آب دارد که بیشتر آن بدون استفاده از استان خارج می‌شود.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.