معرفی قصاب متخلف و جاعل مهر دامپزشکی به مراجع قضایی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام گفت: قصاب متخلف که به کشتار غیر مجاز دام و جعل مهر دامپزشکی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

 امیر احمدی مطلق گفت: گروه نظارت دامپزشکی چرام در بازدید از یک واحد قصابی یک لاشه گوسفندی که به صورت غیر مجاز و خارج از چرخه نظارت دامپزشکی کشتار و با مهر جعلی دامپزشکی نیز ممهور شده بود، کشف کردند که قصاب متخلف پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
 
احمدی مطلق افزود: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه معمولا در دام‌های بیمار و ناسالم و در محل‌هایی بدون داشتن شرایط بهداشتی لازم انجام می شود که مخاطرات بهداشتی فراوانی از جمله ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و تب مالت را برای مصرف کننده در پی دارد.
 
احمدی مطلق ادامه داد: در کشتارگاه دام قبل، حین و پس از کشتار توسط بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد و پس از حذف آلایش و لاشه‌های آلوده و بیمار، لاشه‌های سالم با نصب لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی و طی دوره پیش سرد در کشتارگاه با رعایت زنجیره سرد در مراکز و قصابی‌ها توزیع می شود.
 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام در پایان از همشهریان درخواست کرد همه فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.