قم؛

شهید فهمیده الگوی مقاومت اسلامی است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهید فهمیده را الگویی برای همه جوانان جهان دانست و گفت: این شهید حاصل اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) و الگوی مقاومت اسلامی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛کنگره شهید فهمیده، سرداران، فرماندهان و بیش از ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم، صبح یکشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدای این بخش و سیار فرماندار قم و سایر مسئولان استان با سخنرانی سردار  فضلی از فرماندهان دفاع مقدس و جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در شهر قنوات برگزار شد.
 
سردار فضلی با تجلیل از مردم شهیدپرور این بخش که شهدای نامدار و برجسته‌ای را به کشور تقدیم کرده‌اند، به بیان ویژگی‌های شهید فهمیده به عنوان شاخص‌ترین شهید این بخش پرداخت.
 
وی گفت: وقتی می‌خواهیم شهدا را به جوانان معرفی کنیم، شهید شاخصی که امام(ره) او را رهبر خطاب کرد، شهید حسین فهمیده است.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، شهید فهمیده را الگویی برای همه جوانان جهان دانست و افزود: اگر برای هدایت بشر، پیامبرانی به عنوان الگو در طول تاریخ معرفی شده‌اند، انقلاب اسلامی هم اکنون الگوهایی در تراز انقلاب معرفی کرده است.
 
وی با اشاره به اندیشه‌های امام خمینی(ره)، شهید فهمیده را حاصل این اندیشه و تفکر دانست و اظهار داشت: این تفکر بیش از ۵ دهه مجاهدت و همراهی عالمان و بزرگان و مجاهدان را همراه خود دارد.
 
سردار فضلی از شهید فهمیده به عنوان الگوی مقاومت اسلامی یاد کرد و گفت: از فلسطین، غزه، لبنان، سوریه تا یمن و بحرین، یک الگوی عملی که با تأسی از سالار شهیدان و اطاعت از امام به میدان آمده باشد، حتماً شهید حسین فهمیده است.
 
وی با یادآوری بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور خاطر نشان کرد: این شهدا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که امام(ره) به آن اشاره فرمودند.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، داوطلبی را مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: از حضور تا خروج از جبهه‌های جنگ، تماماً داوطلبانه و اختیاری بود و این در دنیا کم سابقه است.
 
گفتنی است در ابتدای این کنگره که با حضور پر شور و شعور مردم بخش مرکزی برگزار شد،  خزائی، بخشدار مرکزی قم با خیرمقدم به مدعوین، از شهید فهمیده، شهید جنابان، شهید جلالی به عنوان سرآمدان ایثار و شهادت در این بخش یاد کرد و به مقام شهید حسینی که از شهدای مدافع حرم این بخش می‌باشد، ادای احترام کرد.
 
همچنین در این کنگره، فرزند شهید حسینی متنی در رسای پدر شهیدش قرائت کرد.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار