قم؛

پیشتازی قمی‌ها در ارائه خدمات به زائران

استان قم که پیش از هر چیز در مرز مهران عَلَم خدمت برپا کرده و به زدودن گرد و غبار این راه طولانی از سر و روی زائران اربعین همت گمارده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ معاون جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان قم می‌گوید: ۱۲۰ نفر از دانشجویان و طلاب عضو گروه جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان قم در مهران مستقر شده و در موکب برپا شده در مهران، در حال خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در زمینه‌های مختلف مانند اسکان، ‌ تغذیه و ... هستند و تا یک هفته بعد از اربعین امام حسین(ع) نیز در آنجا می‌مانند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
وی ادامه می‌دهد:‌ همچنین ۳۰ نفر از اعضای گروه جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان قم در موکب مستقر در کاظمین، خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) را انجام می‌دهند.
 
حمیدرضا عابدی خرسند، مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم می‌گوید: در سطح شهر، شهرداری به برپایی ستادهای راهنمایی زائران در ایام اربعین همت نموده و زائران خارجی به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو راهنمایی می‌شوند.
 
وی از آماده‌سازی بوستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی نیز خبر می‌دهد که به منظور رفاه حال زائران در شرایط کاملاً مناسبی قرار دارند.
 
سید محمد میلانی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم درباره وضعیت دارویی استان اظهار می‌دارد: تمامی پیش‌بینی‌های لازم برای در اختیار داشتن داروی مورد نیاز در ایام اربعین در استان انجام شده است. دپوی دارو در انبارها و مراکز درمانی انجام شده و با توجه به تعطیلات پیش‌رو هیچ‌گونه مشکلی در این راستا نداریم.
 
وی درباره فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی اعلام می‌کند: این داروخانه‌ها نیز فعال بوده و علاوه بر آن‌ها در هسته مرکزی شهر نیز تعدادی از داروخانه‌های دیگر را مجوز موقت فعالیت به صورت شبانه‌روزی داده‌ایم.
 
مهدی فراهانی معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم نیز از فعالیت‌های حوزه پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ قم می‌گوید که در دو بخش تقسیم می‌شود. بخشی از اقدامات در سطح استان و بخشی دیگر نیز طبق دستورالعمل وزارتخانه به مرز مهران منتقل شده است.
 
در اطراف حرم مطهر، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس فعال است که اقدام به خدمات‌رسانی به زائران می‌کنند
 
وی می‌گوید: در اطراف حرم مطهر، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس فعال است که اقدام به خدمات‌رسانی به زائران می‌کنند و در این ایام استقرار و پوشش ویژه در جاده‌ها خواهیم داشت که تا بعد از برگزاری مراسم اربعین ادامه پیدا می‌کند.
 
محمدرضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر از آمادگی تمامی مراکز درمانی در این ایام می‌دهد و می‌گوید: مراکز خدمات درمانی قم، در اختیار ستاد هدایت استان قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه و نیاز هموطنان زائر، به بهترین نحو خدمات‌رسانی کنند.
 
عبدالحمید فاطمیان مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد تأکید می‌کند: سه امامزاده در خارج از شهر و دو امامزاده نیز در داخل شهر قم برای اسکان زائران آماده شده است و عمده فعالیت‌های اداره اوقاف برای پذیرایی و اسکان زائران در مسیر برگشت و هنگام عبور آن‌ها از شهر قم است.
 
داوود شمس جانشین معاون فرهنگی سپاه استان قم با بیان اینکه ۴ هزار بروشور فرهنگی برای ارائه به زائران اربعین تهیه شده است، می‌گوید: نیروهای سازمان اردویی بسیج در مصلای قدس مستقر شده و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اربعین مسئولیت توزیع اقلام فرهنگی را بر عهده دارد، تصریح می‌کند: چاپ کتابچه راهنمای زائران در ۲۰ هزار جلد، برپایی چادرهای هلال احمر در ورودی‌های شهر و توزیع اقلام فرهنگی در مصلی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در استان است.
 
مسئولان و مردم قم در تلاش‌ هستند تا بتوانند هرچه بهتر و بیشتر در این همایش عظیم مردمی ایفای نقش کنند. چنانچه رضا سیار فرماندار قم بار دیگر تأکید می‌کند: تدابیر لازم در قم، برای بازگشت زائران اربعین نیز اندیشیده شده است.
 
انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، امادگی ، استان ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار