دیدار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با مدیر حوزه های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با دبیر ستاد ملی جمعیت کشور گفت: زمینه ازدواج آسان جوانان باید فراهم شود.

 آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه روز یکشنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با حضور شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور و اعضای ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه که در دفتر مدیریت حوزه در قم برگزار شد،با تاکید بر این که حوزه انقلابی، حوزه‌ای مسئولیت پذیر و کنشگر در مسائل اجتماعی است، خواستار برنامه ریزی جدی مسئولان برای ازدواج آسان جوانان شد.

وی افزود: اگر چند میلیون جوانی که به سن ازدواج رسیده اند حتی یک سوم آنها ازدواج کرده و یک فرزند داشته باشند نقش بسیار زیادی در حل بحران جمعیت خواهد داشت.

اعرافی با اشاره به معضل و بحران جمعیت در ایران ادامه داد: از زمانی که هشدار‌های مقام معظم رهبری راجع به مسائل مربوط به جمعیت آغاز شد تاکنون گرچه حرکت‌هایی آغاز شده، اما بسیار کند بوده است؛ در آن سال‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی سندی تنظیم و مقرر گردید که در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شود و به صورت قانون درآید که وقتی که این طرح به مجلس شورای اسلامی برده شد عملاً یک دهه کار متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه تصمیم به تاسیس ستاد‌های راهبری گرفته شد و از ویژگی‌های ستاد‌ها این بود که ترکیبی از نهاد‌های متعدد حوزوی مثل حوزه‌های خواهران، مرکز خدمات، جامعه المصطفی، نهاد‌ها و جریان‌های مردمی حوزوی و بخشی از نهاد‌های نظام بود؛ ستاد راهبری جمعیت از اولین ستاد‌های راهبری بود که در حوزه تاسیس شد و آرام و جهادی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر حوزه های علمیه  تاکید کرد: ستاد‌های راهبری دائما خود را ارزیابی کرده و ارتقا دهند؛ ستاد راهبری جمعیت و خانواده هم برای خود سند، چشم انداز و برنامه میان مدت تدوین کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به آسیب‌های کاهش جمعیت، بیان کرد: مقوله فرهنگ سازی افزایش جمعیت به عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب باید یادآوری شود؛ خطر کاهش جمعیت بسیار جدی بوده و حوزه علمیه هم وظیفه یادآوری برای جلوگیری از این خطر را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار