جشنواره طنز و شعر در افغانستان برگزار می‌شود

مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان، گفت: قرار است جشنواره طنز و شعر 10 سال اخیر کشور به زودی برگزار شود.

جشنواره طنز و شعر در افغانستان برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «سیدرضا محمدی» مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان، با تأکید بر اینکه ادبیات افغانستان را دوباره زنده کنیم از برگزاری جشنواره‌های طنز و شعر 10 سال اخیر افغانستان خبر داد.

محمدی با بیان اینکه نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان آغازی برای فعالیت موثر داستان‌نویسان است، توضیح داد: قصه‌های نگفته فراوانی وجود دارد و این جشنواره نشان‌دهنده فعالیت داستان‌نویسی است.

وی ادامه داد: افغانستانی‌ها قدر نویسندگان و داستان‌نویسان خود را دانسته، اما در سال‌های اخیر نویسندگان از این رشته دست کشیده و بیشتر به فعالیت‌های اقتصادی پرداخته‌اند.

مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان در گفتگو با فارس رکود نویسندگی را نگران کننده خواند و اظهارداشت: ادبیات افغانستان با مشکلات مواجه شده و نیاز است تا این ادبیات را دوباره زنده کنیم.

سیدرضا محمدی با تأکید بر اینکه نویسندگان باید دوباره فعالیت خود را آغاز کنند، افزود: نویسندگان باید خود را بشناسند و روایت‌های جدیدی را پیدا کنند.

محمدی تصریح کرد: فعالیت نویسندگان هم می‌تواند سبب کسب درآمد برای آنها شود و هم باور‌های ادبیات‌پروری و علاقه مردم به آن را زنده کند.

وی از برگزاری جشنواره‌های طنز و شعر 10 سال اخیر افغانستان خبر داد و توضیح داد: بزودی جشنواره بزرگ طنز و شعر 10 سال اخیر افغانستان را در کابل برگزار خواهیم کرد.

مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان با بیان اینکه هر فعالیتی به عشق و علاقه نیاز دارد، گفت: توسعه ادبیات و زنده شدن دوباره آن نیازمند عشق و علاقه نویسندگان است.

سیدرضا محمدی افزود: نویسندگی پول و ثروت‌ساز نیست، اما جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد، بنابراین نویسندگان نباید ناامید باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار