سیدرضا محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

پیشنهاد تأسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افغانستان/ ایجاد چترحمایتی برای نویسندگان کودک

رئیس اتحادیه نویسندگان افغانستان گفت: تفاهمنامه‌ای با سازمان جهانی کودک امضا کردیم تا بتوانیم ضمن شناسایی نویسندگان و شاعران کودک افغانستان چتر حمایتی در این بخش به وجود آوریم.

پیشنهاد تأسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افغانستان/ ایجاد چترحمایتی برای نویسندگان کودک و نوجوانسید رضا محمدی رییس اتحادیه شاعران و نویسندگان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران درباره مشکلات پیش روی فعالیت‌های این نهاد ادبی در افغانستان بیان داشت: مشکلات فراوانی در عرصه ادبیات و زبان فارسی در داخل افغانستان وجود دارد و متأسفانه زبان انتقاد نیز روی ما بلند است به طوری که ما در اتحادیه نویسندگان علی رقم کمبودها برنامه‌ای را برگزار می‌کنیم که در آن با انتظارات زیادی مواجه می‌شویم. 

محمدی تاکید کرد: در داخل افغانستان می توان هر لحظه سايه مسائلی چون مشکلات قومی، مذهبی و نژادی را در عرصه زبان و ادبیات فارسی احساس کرد و بنده بسیار خوشحالم که علی رغم وجود این مسائل شاهد ظهور یک نسل جوان و خوشفکر در حیطه زبان فارسی در داخل کشور افغانستان هستیم. 

رييس اتحادیه شاعران و نویسندگان افغانستان درباره فعالیت‌های این اتحادیه در زمینه ادبيات کودک و نوجوان نیز تصریح کرد: اتحادیه به همین منظور قراردادها و تفاهم نامه‌هایی با وزارت تعلیم و تربیت افغانستان و برخی مدارس خصوصی در کابل به امضا رسانده است. 

این شاعر برجسته افغانستانی ادامه داد: مشغول عقد تفاهم نامه‌ای با سازمان جهانی کودک هستیم که در کنار شناسایی یک گروه از نویسندگان و شاعران کودک افغانستان بتوانیم چتر حمایتی در این بخش از ادبيات به وجود آوریم تا شاهد پویایی هر چه بیشتر ادبیات در عرصه کودک و نوجوان باشیم. 

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا امید می‌رود شاهد ایجاد مجموعه‌ای مانند کانون پرورش فکری در افغانستان برای نوجوانان و کودکان باشیم، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های اصلی وزیر تعلیم و تربیت در افغانستان همین موضوع تاسیس نهادی مختص به کودک و نوجوان بوده است. بنده نیز در جلسات متعددی که با دوستان متولی زبان و ادبیات در افغانستان داشتم طرح تاسیس چنین نهادی را ارائه داده‌ام، اما باید ببینیم ظرفیت‌های کافی برای تاسیس چنين نهاد تخصصی را در افغانستان داریم یا خیر؟! 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار