زاهدان؛

نشست خبری معاون وزیر علوم با اصحاب رسانه در زاهدان

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بین‌المللی کردن فعالیت‌ها و جهانی شدن حوزه علم و فناوری رویکرد اساسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

نشست خبری معاون وزیر علوم با اصحاب رسانه در زاهدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، وحید احمدی در نشست خبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سال دوبار برگزار می‌شود.

وی افزود: از نظر تولید علم برتر یعنی تولید مقالات علمی رتبه ایران بالای یک درصد است.

وی ادامه داد: با وزارتخانه‌های مختلف نفت، دفاع و نیرو قراردادهای مختلف داریم و هزار و 200 پروژه برای وزارت دفاع با هزینه 300 میلیارد تومان در دست انجام داریم.

وی با بیان اینکه 13 دانشگاه کشور در رده دانشگاه‌های برتر دنیا هستند، گفت: انعقاد نزدیک به 300 میلیارد تومان با دانشگاه‌ها برای خرید فناوری و دانش فنی نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران و قابلیت‌های بالای مجموعه فناوری کشور است.

احمدی افزود: رویکرد ما به سمت ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین و اثر گذار است و بین‌المللی شدن و جهانی شده رمز توفیق و موفقیت کشورها در حوزه فناوری است.

وی گفت: پژوهش را ماموریت گرا کرده‌ایم و هم اکنون بیش از 178 مرکز رشد و 39 پارک علم و فناوری داریم و از نظر اعتبار  نیز شبکه بین المللی پارک‌های علم و فناوری زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.

احمدی با بیان اینکه مرجعیت علمی و ماموریت‌گرا کردن پژوهش و فناوری گام‌های اساسی برداشته شده اند گفت: تا کنون المپیاد طرح‌های کسب و کار دانشجویی برگزار که با قوت و جامعیت گسترده در حال انجام است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آذر ماه امسال بیش از 5 هزار طرح، فناوری و دستاورد و محصول که قابلیت تجاری سازی دارد عرضه شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار