در زاهدان

برگزاری پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی پژوهش و فناوری یکی از عناوین و مؤلفه‌های اصلی تحقق توسعه پایدار است.

برگزاری پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان صبح امروز در پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و  پارک‌های علم و فناوری در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در دنیای امروز جز بر پایه علم و دانش توسعه پایدار اتفاق نمی‌افتد در واقع پژوهش نیروی محرکه هر نوع توسعه اجتماعی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی است.

بندانی افزود: در سال‌های اخیر این فضای اجتماعی، این اکوسیستم و این فضای اجتماعی و کسب و کار به وجود آمده و محققان ما به دنبال این هستند که بدانند چگونه از درسی که می‌خوانند در بازار اقتصاد استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: در دانشگاه‌ها مراکز پژوهشی و مراکز رشد در سال‌های اخیر جریان خلاقیت و نوآوری برای تبدیل ایده به ثروت حداقل در این مراکز علمی جاری و ساری شده است.

وی گفت: دستاوردهایی که در این نوع همایش‌ها به وجود می‌آید باعث رونق فضای کسب و کار و تبدیل ایده‌ها به محصول و ثروت می‌شود.

بندانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است، بیان کرد: 40 مرکز آموز عالی دولتی و غیر دولتی در این استان فعال بوده و 100 هزار دانشجوی در این منطقه در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان به تشریح ظرفیت‌های این استان پرداخت و افزود: انرژی‌های نو، دریا و گیاهان دارویی از جمله مزیت‌های سیستان و بلوچستان است.

این مسؤول ادامه داد: در این استان با چالش‌های مختلف از جمله اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و زیست محیطی مواجه هستیم که به خشکسالی، بیکاری و مهاجرت دامن زده است.

بندانی گفت: دانشگاه باید نقش اجتماعی و مسؤولیت پذیری خود را ایفا کند و دانشگاه یکی از مراکزی است که باید برای برون رفت از این معضلات تحقیق و پژوهش و برنامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: ساماندهی پژوهش و فناوری یکی از عناوین اصلی تحقق توسعه پایدار است.
گفتنی است، این اجلاس که صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده فردا به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار