ساری،

ارزآوری با تولید ادوات کشاورزی

صنعتگران مازندران 5میلیون دلار انواع ادوات کشاورزی 9 ماه امسال به خارج از کشور صادر کردند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، 30 سالی از روزهای وابستگی کشاورزان به ادوات کشاورزی کشورهای اسپانیا ، ایتالیا و بعضا از ترکیه می گذرد. هم اکنون سهم ارزی آوری تولید کننده ادوات کشاورزی مازندران با صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر ، عراق ،ارمنستان ،افغانستان ، قزاقستان ،روسیه و اروپا 5میلیون دلار است.


ارزآوری با تولید ادوات کشاورزی

آقای چلنگری یکی از تولید کنندگان انواع ادوات کشاورزی بخصوص خاک ورزی در شهرک صنعتی جویبار است.

چلنگری تولید کنند ادوات کشاوری در جویبار درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت : تولید ادوات کشاورزی را از سال 1360 با پنج نیروی کار و تولید سالانه 200 دستگاه آغاز کرد و هم اکنون 150 نفر در این واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این واحدصنعتی تامین نیاز مملکت و بی نیاز شدن کشور به ادوات خارجی وارداتی و رقابت و برابری با تولید کنندگان خارجی در زمینه تولید محصول با کیفیت بود افزود:هم اکنون این واحد با تولید 3 هزار دستگاه خاک ورزی در سال به خودکفایی رسیده است.

محمود چلنگری مدیرتولید واحد صنعتی ادوات کشاورزی نیز گفت: هم اکنون در این واحد صنعتی انواع ادوات خاک ورزی برای تراکتورهای 16 تا 280 اسب بخار تولید و دربازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی افزود: هزار و 500دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل روتیواتور، کلتیواتور، نهرکن، خرمن‌کوب ، دروگر حرفه ای چند منظوره و خاک ورزی سالانه در این واحد تولید می شود.

وی گفت: 200 دستگاه ادوات کشاورزی از این واحد 9 ماه امسال به کشورهای ارمنستان ،تاجیکستان ،اوگانداو کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

این واحد صنعتی برای افزیش تولید با کیفیت بالا و برابری با تولید کننده خارجی از 20 فارغ التحصیل دانشگاهی هم بهره گرفته است .

یکی از فارغ التحصیل رشته مکانیک در این واحد صنعتی گفت: دراین شرکت با دانش و تجربه های فارغ التحصیل موفق به ثبت پنج اختراع در زمینه طراحی ادوات کشاورزی شامل روتیواتور ، گاوآهن دوار ،دیسک و دستگاه خاک ورزی ویژه تراکتور شده اند .

وی افزود: در این واحد صنعتی تیمی متشکل از فارغ اتحصیلان دانشگاه با نظرات یکدیگر دستگاه های جدید مطابق با نیاز کشاورزان و تولید محصولات کشاورزی استان و کشور طراحی می کنند.


ارزآوری با تولید ادوات کشاورزی

آقای شریف زاده دیگر تولید کننده ادوات کشاورزی درشهرک صنعتی جویبار نیز گفت: 550 دستگاه انواع ادوات کشاورزی امسال در این واحد صنعتی تولید و روانه بازار داخل شد.

وی افزود: از این تعداد 130دستگاه انواع دنباله بندهای کاشت ، داشت و برداشت شامل علف زن - علف تراش - چمن زن - علف چین کولتیواتور دروگر حرفه ای چند منظوره فروش دستگاه چوب خرد کن کولتیواتور شخم زن علف تراش و سمپاش امسال به کشورهای حاشیه دریای خزر و اوگاندا صادر شد.

وی گفت: تحریم ها و فشار های اقتصادی هرچند سبب شد تا کمی در تهیه مواد اولیه مورد نیاز دچار مشکل شویم اما سبب شد تا از وابستگی به تولیدات خارجی فاصله بگیریم .

وی افزود: این تحریم ها سبب شد تا به کمک افراد تحصیل کرده در این واحد صنعتی ادوات و قطعات جدیدی طراحی شود و این محصولات از طریق بازرگانان و تجار در بازارهای خارجی عرضه و مانع خروج ارز و سرمایه ملی از کشور شد.


ارزآوری با تولید ادوات کشاورزی

صنعتگران مازندران تامین کننده 14 درصد ادوات کشاورزی کشور هستند ادواتی که در 430 هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی مازندران بکار گرفته می شود.

نوبخت یکی از کشاورزان روستای امره گفت: تا 30 سال قبل ادوات کشاورزی مورد نیاز در کشور وجود نداشت و باید ماهها یا یک سال صبر می کردیم تا قعطه یدکی مورد نیاز را فراهم کنیم اما الان محصولات کشاورزی مدرن و مطابق با زمین های زراعی در مازندران تولید می شود.

وی افزود: این محصولات از لحاظ کیفیت هم با محصولات خارجی برابری می کنند و حتی خدمات پس از فروش ارائه می کنند.

سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران هم برای حمایت از تولید کنندگان ادوات کشاورزی در مازندران تسهیلات 18 درصدی ویژه و سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز برای خریداران ادوات کشاورزی تسهیلات 50میلیارد تومانی پرداخت می کنند.


ارزآوری با تولید ادوات کشاورزی

محمد پور رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این سازمان در جهت حمایت از تولید کنندگان ادوات کشاورزی تاکنون به 3 واحد صنعتی 600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی افزود: برای حمایت از تولید کنندگان ادوات کشاورزی تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات حذف شد و معافیت مالیاتی برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 470 میلیارد تومان بسته رونق تولید بدون محدودیت برای تولید کنندگان استان بخصوص واحد های صنعتی ادوات کشاورزی در نظر گرفته شده است گفت: صاحبان صنعت در حوزه تامین قطعات برای خطوط ماشین آلات می توانند قطعات خریداری کنند و از یوزانس ارز 6درصد تا 18 ماه استفاده کنند.


ارزآوری با تولید ادوات کشاورزی

پرویز موسی‌نژاد رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال هزار و 500 کشاورز از تهسیلات مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید ادوات کشاورزی بهره مند شدند .

وی افزود: تا کنون 50 میلیارد تومان تهسیلات خرید ادوات کشاورزی در مازندران پرداخت شد و تا پایان سال پرداخت تسهیلات به کشاورزان مازندران ادامه دارد .

وی گفت: تولید کنندگان ادوات کشاورزی ماندران برای فروش محصولات و ادوات کشاورزی می توانند در در سامانه مکانیزاسیون کشور عضو شوند.

40 شرکت تولید ادوات کشاورزی در مازندران سالانه 2میلیون و 965 هزار دستگاه تولید و روانه بازار داخل و خارج می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار