شهرکرد؛

کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران برگزار می شود

سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در دانشگاه شهركرد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران، 30 و 31 فروردين سال 1396 در دانشكده فنی مهندسی دانشگاه شهركرد برگزار می شود.

این کنفرانس بین المللی در دو محور موضوعی بازشناسی الگو (تشخیص آماری، نحوی و ساختاری الگو، تشخیص الگو در بیوانفورماتیک و بیولوژیک محاسباتی و ...) و تحليل تصوير (تجزیه، تحلیل و درک تصویر و ویدئو، بخش‏ بندی ویژگی ها و توصیف گرها، تجزیه و تحلیل رنگ و بافت و ...)، به همت گروه مهندسی برق و كامپيوتر دانشگاه شهركرد و با همکاری انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال مقاله به اين كنفرانس 26 دی ماه جاری است و به برترین مقالات فارسی و انگلیسی ارائه شده، جوایز نقدی اهدا می گردد.

همچنین مقالات برتر این کنفرانس در مجله علمی پژوهشی ماشین بینایی و پردازش تصویر و مجله علمی پژوهشی Journal of Medical Signals and Sensores چاپ و تمامی مقالات پذیرفته شده در سایت مرجع دانش (سیویلیکا) نمايه می شود.

فراهم آوردن امکان هم‌اندیشی و بهبود همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازشناسی الگو و تحلیل تصوير، ایجاد بستر مناسب برای تعامل بین پژوهشگران فعال در این حوزه و صنایع مرتبط، بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران، گسترش دانش موجود در زمینه پردازش تصویر و الگو و تبادل ایده های جدید توسط صنعتگران و پژوهشگران از اهداف این کنفرانس بیان شده است.

علاقمندان برای كسب اطلاعات بيشتر درباره سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران به نشانی اینترنتی www.ipria2017.com مراجعه کنند.

بازشناسی الگو و تحلیل تصویر از پرکاربردترین و گسترده ‏ترین شاخه‏ های هوش مصنوعی هستند که از سوی پژوهشگران رشته ‏های مختلفی چون مهندسی برق، کامپيوتر و ریاضیات مورد توجه قرار گرفته‏ اند. کاربردهای گسترده و جذاب موجود در این حوزه از پردازش تصاویر ماهواره‏ ای تا پردازش تصاویر پزشکی و از کشف الگوهای موجود در داده‏ های متنی تا کاربردهای صنعتی باعث شده این حوزه نه تنها به یک حوزه ‏تحقیقاتی فعال بلکه به یک حوزه‏ کاملاً تأثیرگذار صنعتی و پزشکی تبدیل شود.

گفتنی است: اولين کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران، اسفند سال 1391 در دانشگاه بيرجند و دومين کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران، اسفند سال 1393 در دانشگاه گيلان برگزار شد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر 2 جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار