شهرکرد؛

کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در شهرکرد

سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

دانشگاه شهرکرد میزبان کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران صبح امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه شهرکرد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
 
این کنفرانس بین المللی به همت گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شهرکرد و با همکاری انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، در دو محور موضوعی بازشناسی الگو (تشخیص آماری، نحوی و ساختاری الگو، تشخیص الگو در بیوانفورماتیک و بیولوژیک محاسباتی و ...) و تحلیل تصویر (تجزیه، تحلیل و درک تصویر و ویدئو، بخش‏ بندی ویژگی‌ها و توصیف گرها، تجزیه و تحلیل رنگ و بافت و ...) برگزار می‌گردد.
 
۴۲۵ مقاله از ۲۶ دانشگاه داخلی و ۱۰ دانشگاه خارجی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال و پس از داوری، ۱۱۰ مقاله در ۳۵ محور پذیرفته شد که ۵۰ مورد آن به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستر در کنفرانس ارائه می‌شود.
 
بازشناسی الگو و تحلیل تصویر از پرکاربرد‌ترین و گسترده‌ترین شاخه‏‌های هوش مصنوعی هستند.

کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران جزو معتبرترین کنفرانس‌ها در زمینه پردازش تصویر و سیگنال است و کاربردهای گسترده و جذاب موجود در این حوزه، از پردازش تصاویر ماهواره‏‌ای تا پردازش تصاویر پزشکی و از کشف الگوهای موجود در داده‏‌های متنی تا کاربردهای صنعتی، باعث شده نه تن‌ها به یک حوزه تحقیقاتی فعال بلکه به یک حوزه کاملأ تأثیر گذار صنعتی و پزشکی تبدیل شود.

گفتنی است: اولین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران اسفند ماه ۱۳۹۱ در دانشگاه بیرجند و دومین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران اسفند ماه ۱۳۹۳ در دانشگاه گیلان برگزار شد.
 
دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار