سردار مقیمی مطرح کرد؛

هشدار پلیس به فعالان غیرقانونی ارز/ منازل خود را به شعبه‌ای از بانک تبدیل نکنید

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: در حال حاضر طرح عملیاتی خود را در خصوص رصد و شناسایی کسانی که مبادرت به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌کنند، شروع کرده‌ایم.

هشدار پلیس به فعالان غیرقانونی ارز/ منازل خود را به شعبه‌ای از بانک تبدیل نکنیدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه همایش تخصصی معاونان و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه ارتقای تعاملات با بانک مرکزی در حال انجام طرح عملیاتی رصد و شناسایی کسانی هستیم که مبادرت به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌کنند.

وی تأکید کرد: مراکز و اماکنی که محل تجمع خرید و فروش غیرقانونی ارز هستند رصد و با اقدامات عملیاتی این مراکز شناسایی، گزارش‌ها جمع‌بندی و به بانک مرکزی ارسال شده و با این مراکز برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس آگاهی کشور بیان داشت: متأسفانه بعضی از مردم با نگهداری سکه، طلا و اشیای گران‌قیمت در منزل، منازل خود را به شعبه‌ای از بانک و یا تجارتخانه تبدیل کرد‌ه‌اند که همین عامل باعث جذابیت و ترغیب سارقان می‌شود.

وی تأکید کرد: عمده سرقت از منازل سکه طلا و ارز و بعضا تابلو فرش‌های نفیس است، به همین جهت از آن جایی که به انتهای سال نزدیک می‌شویم، توصیه می‌شود تا افراد تمامی ارز و اشیای با ارزش خود را اعم از جواهرات به صندوق‌های امانات بانک‌های معتبر، ارائه کنند.

سردار مقیمی تصریح کرد: سرقت وجوهات نقد برای سارقان منزل سهل‌الوصول است و سارقان به راحتی و بدون فوت وقت می‌توانند این اموال را خرج کنند.

رئیس پلیس آگاهی کشور درباره کارکردهای مفید صندوق‌های امانات گفت: بهتر است سازمان‌ها و موسساتی که زمینه‌ساز ایجاد و توسعه این صند‌وق‌ها هستند، در این زمینه متمرکز شوند و مردم را برای استفاده از این صندوق‌ها، نگهداری اموال و اشیای گران‌قیمت در این باکس‌ها، تشویق کنند.

وی تأکید کرد: اگر فضای جرم آماده باشد، سارقان اقدام به سرقت می‌کنند، اما اگر بسترهای وقوع جرم را از بین ببریم، در واقع با وقوع  جرائم مبارزه کرده‌ایم.

سردار مقیمی با بیان این که به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و تردد مردم در مراکز تجاری و اقتصادی بیشتر خواهد بود، افزود: لازم است مراکز تجاری و اقتصادی از پلیس محله، موسسات امنیتی و ایمنی استفاده کنند تا شاهد آسیب‌های کمتری در حوزه سرقت در این ایام باشیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور بیان داشت: در 9 ماهه امسال در راستای مبارزه با سرقت با یک برنامه‌ریزی توفیقات خوبی داشته‌ایم، به طوری که در مجموع در حوزه سرقت‌های خرد و مهم با کاهش 5.5 درصدی مواجه بوده‌ایم.

سردار مقیمی گفت: سرقت از منزل، طلافروشی، بانک، خودرو و غیره جزء سرقت‌های مهم و سرقت وسایل داخل خودرو، جیب‌بری و کیف‌قاپی جزء سرقت‌های خرد محسوب می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: میزان کشفیات نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته، اما به این میزان راضی نیستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار