تجربیات شخصی رویارویی یک هنرمند با آدم‌ها در قاب هنر

مجموعه‌ای از تجربیات شخصی یک هنرمند در قالب نقاشی، عکس و ویدئو آرت در گالری راه ابریشم به نمایش گذاشته شده است.

تجربیات شخصی رویارویی یک هنرمند با آدم ها در قاب هنرآناهیتا قبائیان مدیر این گالری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه برپا شده در گالری راه ابریشم عنوان کرد: باید بگویم کارهای هاوار امینی مجموعه درجه یکی را پدیدآورده است و شامل آثار عمیقی است که تمام آن‌ها حاصل تجربیات شخصی وی است.

این مجموعه در واقع به همه اشخاصی اشاره دارد که او در طول زندگی‌اش با آنها روبرو شده است. کارها و تجربیاتی که برخی از آن‌ها با نقاشی و برخی دیگر با چاپ ها و نقاشی‌هایی که روی پرتره انجام شده، به نمایش درآمده‌اند.

قبائیان خاطرنشان کرد: به طور کلی این مجموعه آثار قابل توجهی دارد که به نظرم قدرت قلم زدن و عکاسی را به تصویر کشیده‌اند و این هنرمند روز به روز مراتب کمال را بیش از پیش طی می‌کند.

در متن معرفی این نمایشگاه که تا 20 دی برقرار است، نوشته شده: شکل‌گیری این مجموعه حاصل تلاش چند ساله‌ای‌ است در ثبت چهره‌نگاری از مردم کردستان؛ که اگرچه در ابتدا با عکاسی شروع شده، اما در نهایت به نقش و رنگ می‌رسد. خطوط و حفره‌های موجود در چهره‌ی این پرتره‌ها حکایت از پژواکِ امیدهای بزرگ‌ و سرخوردگی‌های بزرگ‌تری است. گویی در پس این پرتره‌های کابوس‌زده و سرگردان، نه‌تنها سایه‌ی زمان که زخم و شکافی حاصل از جبر هم مشهود است.


انتهای پیام/


 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار