روایتی هنرمندانه از جنگ‌های داخلی در «محدوده قرمز»

ورود نیروهای خارجی و جنگ‌های داخلی در منطقه غرب آسیا، این بار با زبان هنر توسط یک عکاس به تصویر کشیده شده است.

جلال سپهر هنرمندی که در آثار خود به موضوعات اجتماعی می‌پردازد، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاهی که در گالری راه ابریشم دارد، گفت: موضوع این مجموعه به تأثیرات محیطی که در منطقه غرب آسیا رخ داده بر می‌گردد. رویدادهایی که کماکان از منابع گوناگون شاهد آن‌ها هستیم.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در این مجموعه به آن پرداخته شده، حضور نیروهای خارجی است که در این منطقه رفت و آمد دارند و موجب شکل‌گیری جنگ‌های داخلی شده‌اند.

سپهر با اشاره به عنوان این نمایشگاه تصریح کرد: محدوده قرمز عنوانی است که برای این نمایشگاه انتخاب کرده‌ام؛ زیرا این ترکیب به گونه‌ای است که التهاب آن مناطق را توصیف می‌کند. التهابی که در عکس‌ها و تصاویر موجود در نمایشگاه نیز وجود دارد و به تصویر کشیده شده است. همچنین در این مجموعه همانطور که ذکر شد، در واقع تاثیر جنگ‌های منطقه‌ای مطرح شده و محدوده قرمز نیز به همین موضوع اشاره دارد.

وی در ادامه در خصوص شکل‌گیری این نمایشگاه و انتخاب چنین موضوعی اظهار کرد: چندی پیش نمایشگاهی با عنوان «رهایی» که مربوط به جنگ غزه است برگزار شد. در این نمایشگاه به مظلومیت مردم این منطقه و معضلات جنگ پرداخته شده بود و این موضوع موجب شد تا من هم به سراغ چنین موضوعی در سطح گسترده تر بروم.

این عکاس راجع به میزان ورود هنرمندان به این موضوعات خاطرنشان کرد: برخی از هنرمندان فارغ از موضوعات تخصصی هنری، به جهت این که در اجتماع هستند به چنین موضوعاتی گرایش پیدا می‌کنند که تعداد آن‌ها کم نیست. چرا که بیشتر هنرمندان در همین اجتماع زندگی می‌کنند و اخباری که مدام از رسانه‌ها در خصوص چنین موضوعاتی منتشر می‌شود را می‌بینند. به همین جهت با زبان خودشان سعی در انعکاس آن‌ها دارند که این امر اتفاق خوبی در جهت آگاهی بخشی محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه که در قالب عکس برگزار شده و تا سوم خرداد برقرار و پذیرای علاقه‌مندان است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار