نیجریه تدابیر امنیتی را در زمان برگزاری جشنهای سال نو تشدید کرد

پلیس نیجریه به منظور مقابله با حملات احتمالی افراط گرایان بوکو حرام در زمان برگزاری جشن های سال نو، تدابیر امنیتی را تقویت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دان آووناه سخنگوی پلیس ملی نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد در روزهای پایانی سال و در طول تعطیلات سال نو مقامات پلیس تدابیر امنیتی شدیدی را در نقاط مختلف کشور به ویژه مراکز حساس اتخاذ کرده اند و برای جلوگیری از جرم و جنایت و حملات تروریستی، راهبردهای پیشگیرانه ای را به اجرا می گذارند.

سخنگوی پلیس ملی نیجریه تصریح کرد از چند روز پیش حضور نیروهای پلیس در راههای مواصلاتی مهم در سرتاسر کشور تقویت شده است و گشتزنی و نظارت پلیس در امکان پررفت و آمد از قبیل عبادتگاهها، مکانهای تفریحی و مراکز برگزاری جشنهای پایان سال تقویت شده است.

مقامات پلیس از مسئولان اداره کننده مراکز عمومی درخواست کرده اند هوشیاری خود را افزایش دهند و زمان برگزاری جشنها نظارت دقیق تری بر بازدیدکنندگان و رفت و آمد افراد داشته باشند.

پلیس نیجریه در همین راستا استفاده از ترقه و آتش بازی را در دوره جشن های پایان سال ممنوع کرده و به شهروندان نیز توصیه کرده است هر گونه رفت و آمد و رفتار مشکوک را به نیروهای امنیتی و پلیس گزارش دهند.

نیجریه در ماههای اخیر به ویژه در مناطق شمال شرقی خود با افزایش حملات تروریستی گروههای مسلح به خصوص بوکو حرام روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از لاگوس، محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه روز شنبه اعلام کرد ارتش این کشور جنگل سامبیزا را که یکی از آخرین پایگاه های بوکو حرام در شمال شرق این کشور محسوب می شود، از کنترل این گروه مسلح خارج کرده است.

مناطق شمال شرقی نیجریه از پایگاههای اصلی گروه افراط گرای بوکو حرام محسوب می شود. شورشهای گروه افراط گرای بوکو حرام که سال دو هزار و نه از همین مناطق در شمال شرقی نیجریه آغاز شد تا کنون بیش از بیست هزار کشته بر جا گذاشته و صدها هزار نفر از ساکنان این منطقه را آواره کرده است.

در چند ماه گذشته دولت نیجریه عملیات نظامی متعددی را برای ریشه کن کردن تهدیدهای تروریستی این گروه در منطقه انجام داده است. از ابتدای سال دو هزار و پانزده نیز کشورهای چاد، کامرون و نیجریه عملیات مشترکی را بر ضد گروه افراط گرای بوکو حرام که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است، آغاز کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار