سازمان ملل دولت کامرون را به گفتگو با معترضان دعوت کرد

سازمان ملل متحد از دولت کامرون خواست از توسل به خشونت علیه معترضان خودداری و یک گفتگوی فراگیر را با آنها آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، مینا کیایی و ریتا اسحاق اندیایه گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود درباره اوضاع حاکم بر کامرون ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید خشونت و ناامنی در شمال غربی و جنوب غربی این کشور، توسل به زور نیروهای دولتی کامرون را بر ضد تظاهرات کنندگان و معترضان انگلیسی زبان محکوم کردند.

ساکنان این مناطق انگلیسی زبان از این مسئله ناراضی هستند که مقامات یائونده فقط کارکنان و مسئولان فرانسوی زبان را در این مناطق منصوب می کنند.

اکثر تظاهرات و اعتراضات در این منطقه توسط انجمن ها و اتحادیه های معلمان برگزار می شود. اقلیت انگلیسی زبان کامرون که احیای نظام فدرالی در این کشور را خواستار شده از چند هفته پیش اعتراضات خود را به منزوی شدن این اقلیت در جامعه کامرون تشدید کرده و در بخش آموزش نیز چندین بار دست به اعتصاب زده است.

اما نخست وزیر کامرون که خود نیز یک انگلیسی زبان است به صراحت اعلام کرده است که درخواست بازگشت به نظام فدرالی در کشور غیرقابل قبول است چرا که وحدت عامل اصلی قدرت کشور است.

کامرون در مجموع از ده منطقه از جمله دو منطقه انگلیسی زبان تشکیل شده است. از بیست و یکم نوامبر کلاسهای درس در دانشگاهها، دبیرستانها و مدارس چند شهر این دو منطقه انگلیسی زبان غرب کامرون که در مجاورت مرزهای نیجریه قرار دارد، به حال تعلیق درآمده اند.

انگلیسی زبانها که حدود بیست درصد از جمعیت بیست میلیون نفری کامرون را تشکیل می دهند، معتقدند در تقسیم قدرت و ثروتهای ملی کامرون و همچنین در بخشهایی از قبیل آموزش و نظام قضایی به انزوا رانده شده اند.

نارضایتی انگلیسی زبانهای کامرون از وضعیت خود اواخر نوامبر در منطقه بامندا مرکز منطقه شمال شرقی کامرون در نزدیکی مرزهای نیجریه به درگیری و خشونت منجر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار