کشته شدن 5 نظامی نیجریه در حمله شورشیان بوکوحرام

پنج نظامی در حمله بوکو حرام در شمال شرق نیجریه کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان نظامی نیجریه روز دوشنبه اعلام کردند افراط گریان بوکو حرام طی دو روز اخیردست کم پنج نظامی را در حمله به پایگاه نظامی در شمال غرب نیجریه کشتند.

گروهی از افراط گریان بوکو حرام سحرگاه یکشنبه به یک پایگاه نظامی در شهر بونی یادی در حدود 65 کیلومتری داماتورو مرکز ایالت یوبه حمله کردند.

یک افسر عالی رتبه که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد :«در این حمله پنج نظامی از جمله یک سروان که اخیرا در بونی یادی مستقر شده بود، ­کشته شدند.» وی افزود:«ما همچنان تلاش می کنیم آماری از تعداد کشته های تروریست ها ارائه کنیم زیرا اجساد آنها در بوته زارها مدفون شده است.»

به گفته این منبع مهاجمان احتمالا بعد از اینکه از­جنگل سامبیسا توسط ارتش بیرون رانده شدند، گردهم آمده و این حمله را انجام دادند.

سخنگوی پایگاه نظامی بونی یادی نیز این حمله را تایید کرد اما آماری از تعداد کشته ها ارائه نکرد. وی تصریح کرد تعدادی از نظامیان همچنان ناپدید هستند. ژرژ اوکوپه گفت:«حمله افراط گرایان به پایگاه بونی یادی دفع شد. در حال حاضر نمی توانیم آماری از تعداد قربانیان ارائه کنیم اما برخی نظامیان ناپدید هستند.»

افراط گرایان بوکو حرام در فوریه 2014 کنترل بونی یادی را پس از حمله به مدرسه ای در اختیار گرفتند. در آن حمله 45 دانش آموز در خوابگاه خود خفه شدند و مدرسه به آتش کشیده شد. افراط گرایان سپس شهر را غارت کردند و حدود یک سال کنترل این شهر را در اختیار داشتند. ارتش نیجریه پس از بازپس گیری منطقه در مارس 2015 در این منطقه پایگاه نظامی دایر کرد.

ابوجا ماه گذشته میلادی اعلام کرد جنگ علیه افراط گرایان بوکو حرام که در سال 2009 تهاجم خود را آغاز کرده بودند،در مراحل پایانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار