ایجاد 207 هزار فرصت شغلی در مدارس غیر دولتی/ توجه دولت به قانون شوراها در آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی از ایجاد 207 هزار فرصت شغلی برای این مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیر دولتی  به منظور ارائه گزارش در خصوص عملکرد مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و همچنین بررسی مشکلات موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی با معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری دیدار کرد.

در این دیدار گرد با ارایه گزارش مستندی از خدمات موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی اظهار داشت: میزان صرفه جویی های حاصل از این خدمات در سه زمینه فضای آموزشی، نیروی انسانی و سرانه دانش آموزی  حدود 214 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود : در کنار استفاده از نیروهای توانمند بازنشسته و صاحب نظر در مدارس غیر دولتی برای حدود 207 هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است.
 
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به بیان  نقش خیر و معین بودن تعدادی از این مدارس در حمایت از مدارس غیر دولتی داخل و خارج از کشور و همکاری در ارائه خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم پرداخت وعنوان کرد: خواستار توجه به انگیزه مشارکت فرهنگیان و موسسان در این حوزه هستیم.

گرد بیان کرد: تصویب قوانینی که مانع جلب مشارکت و سرمایه گذاری در بخش آموزش شده، مشکلاتی را برای موسسان نظیر رعایت نکردن حریم مدرسه و رعایت نکردن حرمت مکان مقدس مدرسه ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مشکلات ایجاد شده در برخی شهرداری ها پرداخت و گفت: این مسائل  در خصوص پرداخت عوارض طبق قانون شورا ها (سهم آموزش و پرورش ) و تابلوهای مراکز آموزشی مجاز و همچنین تغییر کاربری زمین های مسکونی شخصی موسسان است.

معاون اول رئیس جمهور در این دیداراظهار داشت: رویکرد دولت تقویت و کمک به نظام تعلیم و تربیت بوده  و ما در حد توان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و ارتقا و بهبود شرایط مدارس دولتی و همچنین تقویت مدارس غیر دولتی به موسسان در این راه کمک می کنیم.

جهانگیری در خصوص حل مشکلات مدارس غیر دولتی راهکارهایی را ارائه  کرده  و به رعایت حریم مدرسه و همکاری  با آموزش و پرورش تاکید داشت و گفت: پیرامون مشکلات مربوط به شهرداری ها و سایر مسائل مطرح شده بزودی رایزنی هایی انجام می شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار