جزییات برخوردقانونی با ماجرای فروش مدرسه/ تحصیل دانش آموزان بدون هیچ مشکلی ادامه می یابد

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: در صورت لغو مجوز ادامه اداره مدرسه به عهده آموزش و پرورش بوده و اختلالی در روند آموزشی نداریم.

مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزییات خبر فورش مدرسه ای غیردولتی در یکی از شهرستان ها، بیان کرد: این اقدام از طرف مدرسه کوچکی انجام شده که احتمالا به دلیل  آگاهی نداشتن و کج فهمی از مسائل قانونی برای پیدا کردن شریک و توقف مسیر کاری خلاف قانون انجام داده است.

وی ادامه داد: در ماده 7 آیین نامه اجرایی تاسیس مدارس غیردولتی صراحتا این مساله مورد توجه قرار گرفته که موسس هیچ گونه حق واگذاری مدارس به غیر را ندارد.
 
رییس سازمان مدارس غیردولتی اظهار داشت: در مواردی موسس با شرایطی مواجه شده که تمایل به امر مدرسه داری ندارد که در چنین حالتی می تواند با مراجعه به ادارات  آموزش و پرورش تقاضای توقف داده و ادارات برنامه ای برای ادامه فعالیت های مدرسه انجام می دهد.

گرد افزود: این توقف می تواند به صورت یک ساله و یا دائم صادر شود، در واقع قانونگذار تمام این موارد را پیش بینی کرده بنابراین درج آگهی آن هم در نیمه سال بدون رعایت ضوابط ناشی از نبود آگاهی بوده است.

وی اظهار داشت: طبق قانون بنابر گزارش شورای نظارت استان و شهرستان بررسی صورت گرفته و سپس به شورای نظارت مرکزی ارجاع می شود و به محض  تکمیل پرونده به سازمان می رسد.حال این مساله در شورای نظارت تشکیل جلسه داده و طبق قانون کسی که اقدام به تغییر مجوز داشته باشد،با  لغو مجوزکاری مواجه می شود.

گرد با تاکید بر اینکه اقدام این مدرسه تخلفی آشکار بوده و طبق قانون با آن ها برخورد می کنیم، بیان کرد: مدرسه اکنون دایر بوده و به طور کلی هر موسسی در طول سال تحصیلی  دچار مشکل شود، آموزش و پرورش روند فعالیت های مدرسه را تحت نظارت قرار داده و کارها تداوم می یابد.

وی ادامه دارد: مدارس چنانچه به هر دلیلی با تغییرات مدیریتی روبه رو شود، طبق قانون آموزش و پرورش این اختیار را داشته که مدیر به مدرسه فرستاده تا فعالیت آموزشی خدشه دار نشود.

رییس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد:  برای دانش آموزان هیچ گونه مشکل آموزشی به وجود نیامده و فعالیت های مدرسه ادامه می یابد.

گرد یادآور شد: مدرسه مذکور با توجه به آگهی هایی که ارایه داده بوده، قصد فروش مدرسه را داشته که به مفهوم واگذاری بوده و تخلف محسوب می شود و همچنین خواستار جلب سرمایه گذار از طریق این آگهی بوده که نشان از اطلاع نداشتن نسبت به قانون است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار