فعالیت یک هزار خیر خارج از کشور در مدرسه‌سازی مناطق محروم

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از برگزاری نوزدهمین دوره خیرین مدرسه‌ساز و نقش تاثیرگذار خیرین داخل و خارج از کشور در تامین فضای آموزشی خبر داد.

مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره خیرین اظهار داشت: این جشنواره بر اساس تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اواخر سال جاری و اوایل سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه با رویکرد مشارکت خیرین مدرسه ساز و افزایش ایمنی مدارس، ایمن سازی مدارس کشور با نگاه به مدارس مناطق محروم که سرانه پایین تر دارند، مورد توجه است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: این جشنواره پیش از مرحله کشوری، در شهرستانها مورد بررسی و جمع بندی قرار می‌گیرد و تلاش بر این است که در استان های گرمسیری اواخر امسال و در سایر استانها در فروردین 96 اجرا شود.

رییسی به ساخت کلاس های درس توسط خیرین اشاره داشت و بیان کرد: بیش از 100 هزار کلاس درس ساخته شده و 2 و نیم میلیون دانش آموز در این فضاها تحصیل می‌کنند.

وی به فعالیت بخشی از خیرین مقیم خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: قریب به یک هزار خیر فعالیت های مدرسه سازی در مناطق محروم کشور را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: طی سال های اخیر حضور عام المنفعه نهادهای غیر دولتی و مردم نهاد نیز تاثیر بسزایی در فعالیت های مدرسه سازی داشته که موجب کاهش 40 درصدی کلاس های چند نوبته شده است.

رییسی یادآور شد: امسال 30 درصد مدارس کشور به همت خیرین در چرخه آموزش کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.