اردن میزبان دور بعدی مذاکرات صلح یمن

وزرای خارجه آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات در نشستی در ریاض با برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح یمن در اردن توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، محمد بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات نشستی را با حضور اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن و یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در ریاض برگزار کردند.

در این نشست درباره راه‌های حل بحران یمن بحث و گفتگو شد. این وزرا پیشنهادات الشیخ احمد درباره حل بحران را تأیید و تأکید کردند: تنها زمانی که تمامی طرف‌ها بتوانند به توافق فراگیر دست یابند طرح صلح اجرایی خواهد شد. انتقال قدرت تنها زمانی آغاز خواهد شد که طرف‌های یمنی تمامی اقدامات سیاسی و امنیتی را اجرا کنند. 

حاضران در این نشست با حمایت کامل از طرف‌های یمنی و مذاکرات میان آن‌ها برای رسیدن به توافق سیاسی موافقت کردند. براساس طرح صلح دولت وحدت ملی در یمن تشکیل شده و این دولت مذاکرات سیاسی را برای برگزاری انتخابات سراسری و تدوین قانون اساسی برگزار خواهد کرد.  

شرکت کنندگان در این نشست از حمایت انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی از توافق مسقط استقبال کردند و از تمامی طرف‌ها خواستند توافق آتش‌بس را اجرایی کنند. قرار است دور بعدی مذاکرات صلح در اردن برگزار شود. 

شرکت کنندگان در این نشست از طرف‌های یمنی خواستند تا فورا با آتش‌بس که دو هفته بعد از رسیدن طرف‌های اردنی به امان اجرایی خواهد شد، توافق کنند. 

این وزرا بر افزایش ارسال کمک‌های انسانی به یمن از طریق بندر الحدیده تأکید کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار