روزنامه گاردین نوشت:

ائتلاف عربی از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس در یمن استفاده کرده است

نتایج تحقیقات درباره استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس با گزارشاتی که در این باره منتشر شده، مطابق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک منبع دولتی به روزنامه گاردین گفت: مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس و وزرای دیگر از یک ماه پیش در جریان تحقیقات درخصوص استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس در یمن قرار گرفته‌اند. لندن که مسئولیت آموزش سربازان عربستانی را برعهده دارد همچنان منتظر تأیید رسمی استفاده عربستان از بمب خوشه‌ای در یمن است.

با وجود اینکه نهادهای حقوق بشری مثل عفو بین الملل بارها استفاده عربستان از بمب خوشه‌ای در یمن را تأیید کرده‌اند اما عربستان هر بار این گزارشات را تکذیب کرده است. 

حملات عربستان در یمن تاکنون به کشته شدن هزاران نفر از شهروندان این کشور منجر شده است. 

نتایج تحقیقات احتمالا به فشار بیشتر بر انگلیس برای بازنگری در قراردادهای فروش سلاح به عربستان بیانجامد. انگلیس هفته گذشته یکی از قرارداد های فروش مهمات به ریاض را به حالت تعلیق درآورد. 

لندن توافق‌نامه بین المللی درباره منع استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را امضا کرده است و در صورت تأیید نتایج این تحقیقات با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد. اما عربستان این توافق‌نامه را امضا نکرده است. 

با این حال یک منبع عالی‌رتبه در وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: مسئولان انگلیسی بارها در دیدارهایشان با مسئولان عربستانی این موضوع را مطرح کرده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار