بیرجند؛

دستگیری 130 شکارچی غیر مجاز در شهرستان بیرجند

130 شکارچی غیر مجاز از ابتدای سال در شهرستان بیرجند دستگیر شده اند.

مسعود مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:از ابتدای سال جاری 130 شکارچی غیر مجاز و تعداد هزار و 296 مورد از انواع پرندگان و پستانداران کشف و ضبط شده است.

وی افزود: با وجود مشکلاتی چون کمبود نیرو،خودرو و گستردگی استان و پراکندگی مناطق ، عملکرد یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون مناسب ارزیابی می‌شود.

مستقیم با بیان اینکه نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب و هدف‌گذاری دقیق در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند، گفت یگان حفاظت محیط زیست استان کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت مدیریت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه،تعداد 786 عدد ادوات و وسایل شکار حیات وحش از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شد، افزود:تعداد10قبضه سلاح غیرمجاز و تعداد 35 قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شده است.

مستقیم با بیان اینکه ۴۳مورد از گونه های حیات وحش توسط محیط بانان تیمار و رها سازی شده اند ،اظهار کرداز مردم درخواست می شود تا در هوای سرد حمایت های لازم را در جهت تهیه آذوقه برای حیوانات فراموش نکنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.