پیشنهاد پنتاگون به ترامپ برای تشدید مبارزه با داعش

پنتاگون در پی ارائه پیشنهاد‌هایی به دونالد ترامپ و دولت وی برای تشدید مبارزه آمریکا با داعش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ پنتاگون در تلاش برای ارائه پیشنهاد‌هایی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، برای تشدید مبارزه ایالات‌متحده با داعش است.

ترامپ پیش‌تر بارها خواستار اقدامات نظامی شدیدتر علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه شده بود.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، یکی از این پیشنهاد‌ها، کاهش نقش کاخ سفید در تصمیمات عملیاتی و تاکتیکی و افزایش نقش پنتاگون در این مسائل است.

همچنین پنتاگون خواستار حذف محدودیت‌های شماری از نظامیان آمریکایی جهت حضور در عملیات‌ علیه داعش است.

مقام‌های پنتاگون می‌گویند اگرچه این پیشنهادها نمی‌توانند استراتژی کلی آمریکا را به‌طور قابل‌توجهی تغییر دهند، اما باعث می‌شوند دولت ترامپ تصمیم‌گیری در خصوص مبارزه (با داعش) را به ارتش بسپارد.

یکی از مقام‌های نظامی آمریکا به وال‌استریت ژورنال گفت هنگامی‌که دولت جدید آغاز به کار کند، این پشنهادها ارائه خواهند شد. دولت جدید باید تصمیم بگیرد که تصمیمات جدیدی اتخاذ کند و یا رویکرد کنونی رو ادامه دهد.

مقام‌های نظامی معتقدند دادن آزادی عمل بیشتر به پنتاگون، به اعزام شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی به کشورهای دیگر منجر خواهد شد.

جمهوری‌خواهان کنگرۀ آمریکا و برخی از مقام‌های نظامی این کشور در گذشته از کاخ سفید به دلیل محتاطانه عمل کردن در خصوص اعزام نیروهای درخواستی به صحنۀ نبرد و انجام عملیات نظامی انتقاد کرده‌اند.

اکنون حدود 5 هزار نیروی آمریکایی در عراق و حدود 300 نیروی ویژۀ این کشور در سوریه مستقر هستند.

کاخ سفید نظارت شدید و سخت‌گیرانه‌ای بر شمار نیروهای مورداستفاده در مأموریت‌های نظامی مختلف دارد. مقام‌های آمریکایی می‌گویند تصویب برخی درخواست‌ها برای اعزام نیروهای بیشتر، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول کشیده است.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، و هیلاری کلینتون، وزیر خارجۀ سابق آمریکا، را عامل ایجاد داعش و بی‌ثباتی منطقۀ خاورمیانه می‌دانست.

وی در یکی از سخنرانی‌های خود در ماه آگوست (مرداد) گفت: سیاست خارجی اوباما – کلینتون داعش را ایجاد کرد و خاورمیانه را بی‌ثبات ساخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار