اصفهان؛

صادرات بیش از 37 میلیون دلار کالا از آران و بیدگل به خارج از کشور

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل از صادرات کالا در هفت ماه گذشته امسال به ارزش 37 میلیون و 300 هزار دلار از طریق گمرک کاشان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانحسین حاجی زاده اظهارکرد: این کالاها شامل فرش ماشینی، نخ، پرز قالی و میلگرد بوده است که فرش ماشینی بیش از 90 درصد این مقدار صادرات را تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: حدود نیمی از این صادرات از گمرک شهرستان کاشان و مابقی آن توسط گمرکات سایر استان ها صادر شده است که عمده صادرات به کشورهای آسیای میانه،عراق و افغانستان است.
وی تصریح کرد: سالانه حدود 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی در این شهرستان تولید می شود و این شهرستان با تولید حدود 50 درصد فرش ماشینی کشور رتبه نخست تولید فرش کشور را داراست.
وی با اشاره به فعالیت 600 کارخانه فرش ماشینی با مجوز بهره برداری در این شهرستان تصریح کرد: کم ترین تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور متعلق به آران و بیدگل است که این آمار حدود یک و نیم درصد است.
وی با بیان این که تک محصولی بودن می تواند در آینده مشکلاتی برای صنعت شهرستان بوجود آورد خاطرنشان کرد: پیگیری هایی برای خروج از تک محصولی بودن صنعت شهرستان در جریان است که از آن جمله می توان به ایجاد واحدهای تولیدی ظرف های یکبار مصرف، لوازم و قطعه های پلاستیکی خودرو و لامپ های کم مصرف اشاره کرد.
شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.