اصفهان؛

تامین نیازهای صنعتی اقلیم کردستان به دست استان اصفهان

استان اصفهان می تواند نیاز صنعتی منطقه اقلیم کردستان عراق را برآورده سازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه کردستان عراق گفت: صنعت استان اصفهان در بخش های مختلف بالادستی و پایین دستی می تواند نیازهای اقلیم کردستان را تامین کند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: اتاق های بازرگانی اصفهان و سلیمانیه می توانند روابط تنگاتنگی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی ها برقرار کنند.

وی خواستار تبادل هیات های تجاری و اقتصادی بین استان اصفهان و اقلیم شد و بیان کرد: معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اقلیم به فعالان اقتصادی استان اصفهان می تواند حجم مبادلات تجاری دو طرف را در کمترین زمان افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار آسان سازی صادرات کالا از استان اصفهان به اقلیم شد و گفت: وضع مقررات و سخت گیری های اقلیم در واردات کالاهای ایرانی در دولت مرکزی عراق باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه کردستان عراق در این دیدار خواستار حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی استان اصفهان در منطقه صنعتی مشترک سلیمانیه شد و افزود: 175 هکتار در این منطقه در نظر گرفته شده که 125 هکتار برای سرمایه گذاران ایرانی و 50 هکتار برای سرمایه گذاران عراقی اختصاص یافته است .

احمد کلاری با اعلام آمادگی اختصاص زمین های زراعی اقلیم برای کشاورزان اصفهانی گفت: بخش کشاورزی استان اصفهان با داشتن نیروی انسانی متخصص می تواند نقش مهمی در توسعه صنعت کشاورزی اقلیم داشته باشد .

وی از ارایه 15 سال معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی اقلیم کردستان برای تولید کنندگان منطقه صنعتی سلیمانیه خبر داد و افزود: صنایع غذایی و ساختمانی در اولویت سرمایه گذاری در این منطقه اند و فعالان اقتصادی استان اصفهان می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه کردستان عراق به اشاره به آمادگی جذب سرمایه گذاری و تکنولوژی تولید برق برای شهرک های صنعتی اقلیم با همکاری استان اصفهان گفت: گاز و برق مصرفی منطقه های صنعتی از ایران تامین می شود.

کلاری خواستار اجرایی شدن تفاهم نامه بین نمایشگاه سلیمانیه و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان شد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک در اقلیم کردستان می تواند یکی از مهم ترین بند های این تفاهم نامه باشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار