شهرکرد؛

اختتاميه مسابقات منطقه ای قرآن کريم قوه قضایيه+اسامی برگزیدگان

مسابقات قرآن کريم منطقه چهار قوه قضایيه با معرفی و تقدیر از برترین ها در شهرکرد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان و خانواده منطقه 4 قوه قضاییه با شرکت ۱۷۸ نفر شامل ۸۱ برادر و ۹۷ خواهر از استان های کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان، 13 و 14 آذرماه جاری برگزار شد.

آیین اختتامیه این مسابقات با حضور قاسم سليمانی استاندار چهارمحال و بختياری و با معرفی و تقدیر از برترین ها در 5 رشته حفظ، ترتیل، قرائت، تفسیر و درک مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم در 2 رده سنی زیر 16 سال و بزرگسالان در فرهنگسرای شهرکرد برگزار گردید.

اسامی برگزیدگان این رقابت قرآنی در رشته‌های مختلف به شرح زیر است که نفرات اول، دوم و سوم هر رشته به ترتیب سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر و تندیس مسابقات را دریافت کردند:

* رشته قرائت تحقیق (برادران):

در بخش بزرگسالان سعید ناصری نسب از استان لرستان، سید محمد موسوی از استان اصفهان، سعید ابوالوردی از استان فارس به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش زیر ۱۶ سال نیز علیرضا طهماسبی از استان اصفهان حائز مقام اول و علیرضا هوشمند از استان فارس حائز مقام دوم شد.

* رشته قرائت تحقیق (خواهران):

در بخش بزرگسالان این رشته مریم حدیدی و در بخش زیر ۱۶ سال ریحانه سروستانی هر دو از استان فارس مقام‌های نخست را از آن خود کردند.

* رشته قرائت ترتیل (برادران):

در بخش بزرگسالان رحیم شریفی از استان خوزستان مقام نخست، محمدمهدی یقطین از فارس مقام دوم و مهدی نگهبان از بوشهر مقام سوم را کسب کردند.

در بخش زیر ۱۶ سال هم محمدرضا زواران حسینی از استان اصفهان و ابوالفضل منصوری از خوزستان به ترتیب حائز مقام‌های اول و دوم شدند.

* رشته قرائت ترتیل (خواهران):

در بخش بزرگسالان مرضیه گودرزی از فارس، منیره حسینی از بوشهر و زلیخا سجادی از لرستان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش زیر ۱۶ سال آیه سادات قفقازی بک از اصفهان حائز مقام نخست شد.

* رشته حفظ پنج جزء (برادران):

در رشته بزرگسالان سید غلامرضا موسوی از خوزستان مقام اول، روح الله دهقانی از اصفهان مقام دوم و امین خزباوی از خوزستان مقام سوم را کسب کردند.

* رشته حفظ پنج جزء (خواهران):

در بخش بزرگسالان الهام سامانی از فارس، آمنه صرامی از اصفهان و زهره مرادی از چهارمحال و بختیاری به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش زیر ۱۶ سال نیز سیده تارا حسینی مقام نخست را کسب کرد.

* رشته حفظ ۱۰ جزء (برادران):

در بخش بزرگسالان محمد سیلاوی از خوزستان و محمد پیمانی از فارس مقام اول و دوم را کسب کردند.

* رشته حفظ ۱۰ جزء (خواهران):

در بخش بزرگسالان سکینه علائی (حافظ روشن‌دل) از چهارمحال و بختیاری مقام اول، زهرا محمدی زاده از فارس مقام دوم و زهرا اسحاقیان از اصفهان مقام سوم را از آن خود نمودند.

در بخش زیر ۱۶ سال نیز فائزه فروغی ابری از اصفهان حائز مقام نخست شد.

* رشته حفظ ۱۵ جزء:

در بخش برادران زیر ۱۶ سال حسین زواران حسینی و در بخش خواهران بزرگسال فاطمه سهرابی هر دو از اصفهان مقام‌های اول را از آن خود کردند.

* رشته حفظ ۲۰ جزء:

در بخش برادران بزرگسال، هادی چنانی از خوزستان حائز مقام اول شد.

در بخش خواهران بزرگسال نیز زهرا ملا ابراهیمی از اصفهان مقام نخست، عشرت‌السادات حسینی از فارس مقام دوم و طاهره بختیاری از بوشهر مقام سوم را کسب کردند.

* رشته حفظ کل:

در بخش برادران مهدی عسگری از اصفهان مقام نخست را کسب کرد.

در بخش خواهران هم سیده لیلا موسوی از فارس، نوال حزباوی از خوزستان و نفیسه جزینی از اصفهان به ترتیب حائز مقام‌های اول تا سوم شدند.

* رشته حفظ موضوعی قرآن کریم:

ندا سادات فاطمی از اصفهان مقام اول، سمیه بنی طالبی از چهارمحال و بختیاری مقام دوم، زهرا شریفی از فارس مقام سوم، معصومه بیاد از کهگیلویه و بویراحمد مقام چهارم و رسول ذاکر از اصفهان مقام پنجم را از آن خود کردند.

* رشته درک مفاهیم قرآنی:

مرتضی نوری پرکستانی از اصفهان مقام نخست، زهرا خدایاری نائینی از اصفهان مقام دوم، سهراب غلامی از اصفهان مقام سوم، جمیله جوانی از فارس مقام چهارم و نفیسه بحرینی از بوشهر مقام پنجم این رشته را به دست آوردند.

گفتنی است: از مجموع ۱۷۸ شرکت کننده در این مسابقات، ۱۵۰ نفر در بخش بزرگسالان و ۲۸ نفر در بخش زیر ۱۶ سال رقابت کردند که در بخش بزرگسالان هر رشته ۲ نفر برتر و در بخش زیر ۱۶ سال نفر اول هر رشته به مرحله کشوری در بهمن‌ماه امسال اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار