سمنان;

شناسایی باند بین المللی سرقت در سمنان

اعضای یک باند بین‌المللی سرقت در حین انتقال محموله 22.5 تنی مغز گردو از سوی مأموران پلیس آگاهی استان سمنان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه اعضای یک باند بین‌المللی سرقت شناسایی و دستگیر شدند، اظهار داشت:  محموله 22.5 تن مغز گردو از سوی مأموران پلیس آگاهی استان کشف شد.

سردار روح الامین قاسمی با اشاره به نحوه دستگیری این سارقان از ارجاع پرونده یک فقره سرقت به عنف محموله ترانزیتی یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی از دادسرای استان قم به دادسرای سمنان خبر داد و گفت:ماه گذشته گزارش از سرقت به پلیس آگاهی سمنان داده شد به این صورت که سرنشینان دو دستگاه خودروی سواری در نزدیک شهرستان سرخه در پوشش لباس مأموران انتظامی، یک راننده ترکیه‌ای تریلی ترانزیتی را مورد ضرب و شتم قرار داده و محموله 22 تنی مغز گردو را سرقت کردند و سارقان این راننده ترک، محموله ترانزیتی را در جاده قدیم قم-تهران رها کرده و فرار کردند، سپس این راننده ترک به یکی از پاسگاه‌های انتظامی استان قم مراجعه و نحوه سرقت را برای آنان شرح می‌دهد.

وی از قرار گرفتن پرونده این سرقت بین‌المللی در اختیار پلیس سمنان خبر داد و گفت: پس از آن تلاش برای شناسایی سارقان این محموله بین‌المللی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سمنان از آغاز تحقیقات تخصصی کارگاهان جنایی درباره این موضوع خبر داد و افزود: پس از بررسی و تحقیقات لازم این کارگاهان به مترجم این راننده ترک که همراه وی بود مشکوک شدند و این مترجم مسئول یکی از پارکینگ‌های پایتخت بود که راننده‌های ترانزیتی ترکیه وسایل نقلیه خود را آن‌جا نگهداری می‌کنند.

وی به بازجویی‌های پلیس سمنان از فرد مظنون «مترجم» اشاره کرد و گفت: این فرد در برابر اسناد و مدارک پلیس لب به اعتراف گشود.
فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اعترافات این فرد گفت: این فرد در اعترافات خود به همکاری با یک باند بین‌المللی و همکاری با سه ایرانی ساکن تهران و سه ترکیه‌ای که راننده و دو تن از بستگانش هستند، اشاره‌ کرده است.

سردار قاسمی با اشاره به دستگیری اعضای این باند در عملیات جداگانه گفت: به‌جز پسرعموی راننده تریلی که در ترکیه حضور دارد، اعضای دیگر این باند سرقت در عملیات جداگانه‌ای در حوالی ورامین و پاکدشت دستگیر و به دادسرا معرفی شدند وهمچنین محموله سرقتی مغز گردو در قرچک ورامین کشف و به سمنان منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از ورود پلیس اینترپل برای دستگیری سارقان ترکیه‌ای خبر داد.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.