سمنان؛

افتتاح پروژه های عمرانی در بقاع متبرکه استان

حدود 13 پروژه عمرانی با اعتباری 22 میلیارد ریالی در بقاع متبرکه استان سمنان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: به مناسبت دهه وقف، 13 پروژه عمرانی در جوار بقاع متبرکه این استان افتتاح می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی افزود: 13 پروژه عمرانی در جوار بقاع متبرکه ازجمله احداث سرویس‌های بهداشتی، کاشی‌کاری و اتاق نما، سالن چندمنظوره، شبستان،‌ تسطیح و محوطه‌سازی بقاع متبرکه، ساخت زائرسرا، تکمیل صحن بقعه و اجرای عملیات سر درب به‌طور هم‌زمان در دهه وقف افتتاح می‌شوند.
وی از افتتاح 60 هزار متر مربع فضای فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در اماکن مذهبی و موقوفت استان خبر داد و اظهارداشت: ‌20 هزار مترمربع از مجموعه این 13 پروژه به بازسازی رقبات و موقوفات و احداث و توسعه و مرمت موقوفات و 40 هزار مترمربع آن به بقاع متبرکه تعلق دارد که برای آنها اعتباری بالغ‌بر 22میلیارد ریال هزینه شده است.
واحدی گفت: امسال از ابتدای سال تاکنون در سامانه موقوفات جدید 52 مورد وقف به ارزش ریالی 10 میلیارد تومان به ثبت رسیده است که این موقوفات شامل بخش‌های بهداشت و درمان و سلامت، ایجاد موقوفات برای خدمت به زائران امام رضا (ع)، ازدواج جوانان و کمک به آزادی زندانیان بوده است.
انتهای پیام/ م

برچسب ها: افتتاح ، پروژه ، عمرانی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.