سمنان؛

بیش از5000 مکان وقفی در استان سمنان وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت : از سال 90 تاکنون بازسازی ، طراحی ، اجرا و نظارت طرح های موقوفی در این استان برای هزار نفر شغل ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی این اداره کل افزود : دردوسال گذشته 115 طرح وقفی ، نظارتی و طراحی در موقوفات استان انجام شد که نشان دهنده افزایش برنامه های عمرانی و بازسازی در بقاع متبرکه است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی اظهار داشت : از سال 90 تاکنون یک میلیون و 119 هزار و 366 طرح به ارزش 320 میلیارد ریال در استان سمنان طراحی و بازسازی شد.
عبدالله واحدی ادامه داد: به روز رسانی موقوفات از برنامه های مهم این اداره کل است که رعایت قانون و جلوگیری از تصرف اراضی از جمله عملکرد مثبت این نهاد به شمار می رود.
وی اضافه کرد : بیش از سه هزار و900مورد از موقوفات در استان سمنان متصرفی است که اداره کل اوقاف و امور خیریه فقط برآن نظارت دارد.
واحدی خاطرنشان کرد : 908 باب مسجد، یک واحد درالقران، 165 واحد حسینیه و 95 آرمستان در استان سمنان وقفی است که مبین اهمیت وقف در بین مردم این استان است.
وی تصریح کرد : کل رقبات استان سمنان 12 هزار و 248 مورد است که از این مقدار چهار هزار و 643 مورد رقبه کشاورزی است.
واحدی بیان داشت: در سال 95 آرای اثبات واقف موقوفه باغی در شهرستان گرمسار به نفع این اداره کل صادر شد که ارزش تقریبی این وقف 100 میلیارد ریال ارزش گذاری می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد : بیش از هشت هزار نفر با حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در چند سال گذشته حفظ قرآن کریم را فرا گرفتند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.