دامغان;

تکمیل 10 باب مغازه وقفی در جزن دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان گفت : پروژه ۱۰ باب مغازه وقفی در جوار آستان مقدس امام‌زاده سیدصالح (ع) جزن تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان ، حجت‌الاسلام‌ مرتضی میرکو رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان ایجاد ۱۰ باب مغازه در جوار آستان مقدس امام‌زاده سیدصالح (ع) جزن با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیون تومان را از مهم‌ترین پروژه‌های وقفی در دامغان برشمرد و گفت : این اقدام در راستای اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بقای متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، افزود: گام‌های خوبی در این راستا برداشته‌ایم که زمینه‌ساز آرامش و آسایش مردم خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان اظهار کرد: تکمیل نمای بیرونی آستان مقدس امام‌زادگان علی و ولی (ع) دامغان از دیگر پروژه‌های در حال تکمیل است.

وی با مقایسه وضع موقوفات در زمان رژیم پهلوی با دوره انقلاب اسلامی تصریح کرد: رژیم منحوس پهلوی موقوفات را از وقفیت خارج و به مردم و اشخاص خاص واگذار می‌کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان افزود: تبلیغات سوء در مورد وقف در زمان قبل از انقلاب به شکل وسیعی انجام می‌شد؛ وقفی مهم در زمان پهلوی انجام نمی‌شد و تنها موقوفات توسط مردم در بحث برپایی عزاداری امام حسین (ع) به‌طور خودجوش بود، زیرا رژیم منحوس پهلوی اجازه اقامه عزای سیدالشهدا (ع) را نمی‌داد.

میرکو با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) با برپایی انقلاب اسلامی ارزشی‌های دینی و مذهبی را احیا کرد، اضافه کرد: مردم در زمان قبل انقلاب به خاطر اعتقادات مذهبی خود اموالشان را وقف اقامه عزای امام حسین (ع) می‌کردند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.