در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گلایه یک عکاس جوان/ باید به جوانان بیشتر بها دهند

یک هنرمند جوان از فعالیت ها و تلاش‌‎هایش در حوزه عکاسی و موانعی که سر راه تازه واردان در این حوزه وجود دارد، گفت.

به گزارش خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛هنرمندان جوان جزو قشری از جامعه هستند که همواره با وجود پستی و بلندی‌هایی که در مسیرشان وجود دارد با عشق به کارشان ادامه داده و می‌دهند.

به عنوان مثال سرمه نیکو هنرمند جوانی است که بعد از فارق التحصیلی از دانشکده هنر و معماری در رشته عکاسی مدتی را در حوزه عکاسی اجتماعی فعالیت می‌کند و تا کنون نمایشگاه‌هایی را در مجموعه‌هایی چون خانه هنرمندان ایران برگزار کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابتدا در خصوص انتخاب حوزه اجتماعی و مستد در عکاسی بیان کرد: یکی از جذابیت‌هایی  که عکاسی اجتماعی برای من دارد این است که در این حوزه تعداد عکاسان خانم خیلی کم است و از طرفی هنرمند در این عرصه به طور مستقیم با آدم های جامعه و فضای آن در ارتباط است و این ارتباط همیشه برای من جذاب بوده است.

نیکو در ادامه با اشاره به اولین مجموعه اش که در سال 83 در گالری طراحان آزاد با عنوان "سلف پرتره" به نمایش گذاشته شد، گفت: سلف پرتره در واقع همان خودنگاره است که در آن عکاس خودش جلوی دوربین می ایستد و مناسب با فضای ذهنیش تصویری را خلق می کند، من نیز در این مجموعه با سایه ها عکس هایی را ثبت کردم و به نمایش گذاشتم.

این هنرمند همچنین به نمایشگاه دیگرش با عنوان «عکس تهران» اشاره کرد و از همکاری مشترکش با یک هنرمند برزیلی در این پرژه گفت.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره فضای موجود در این حوزه برای جوانان بیان کرد: خوشبختانه من پس از تلاشی که در این حوزه کردم، توانستم فضای مناسبی را برای مانور در آن مهیا کنم، اما به طور کلی برای جوانانی که وارد این عرصه می شوند، فضا بسته است و هنرمند نوپا باید مدام در پی گرفتن یک مرکز برای نمایش آثارش باشد.

نیکو خاطرنشان کرد: به نظر من برای پیشبرد هرچه بیشتر هنرهای تجسمیمان باید بیش از چیزی که این روزها است به هنرمندان جوان بها دهند و فضایی را برای ارائه و معرفی آن ها در سطح جامعه فراهم کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار