اصفهان؛

برگزاری نخستین سوگواره ملی تعزیه در شهرستان خمینی‌شهر

با همکاری اداره کل ارشاد استان اصفهان و مجموعه فرهنگی مذهبی امام حسین(ع) خمینی‌شهر اولین سوگواره ملی تعزیه در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر  در خصوص برگزاری نخستین سوگواره ملی تعزیه در شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: جرقه برگزاری این سوگواره ملی در سال 94 با برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان تعزیه استان در مجموعه فرهنگی و مذهبی امام حسین(ع) زده شد.

سید ابراهیم موسوی با بیان اینکه در این مراسم با حضور مدیرکل ارشاد استان خمینی‌شهر توانایی و ظرفیت برگزاری این سوگواره ملی مشخص شد، تصریح کرد: تعزیه خمینی‌شهر به دلیل سابقه و قدمت و اصالتی که دارد توانایی برگزاری برنامه‌های ملی و تشکیل بنیاد ملی تعزیه را دارد.

وی با بیان اینکه برپایی سوگواره ملی تعزیه مقدمه و زیرساخت تشکیل بنیاد ملی تعزیه در خمینی‌شهر است، ادامه داد: پنج ماه قبل با حمایت فرماندار و مسؤولان اداره کل ارشاد استان شورای سیاست‌گذاری سوگواره ملی تشکیل و برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه با فراخوان انجام شده با ادارات کل ارشاد اسلامی سراسر کشور از گروه‌های تعزیه دعوت خواهی شد، افزود: در پس از فراخوان عمومی اعلام شده 16 گروه تعزیه از سراسر کشور برای حضور در این سوگواره ملی اعلام آمادگی کردند.

موسوی ادامه داد: پس از بازبینی آثار ارسال شده توسط داوران مطرح کشور و استان اصفهان 7 اثر برگزیده و در 9 مجلس تعزیه‌خوانی اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این سوگواره ملی دو گروه منتخب از استان اصفهان حضور داشتند، گفت: در تاریخ 22 آبان ماه مراسم اختتامیه این سوگواره ملی با حضور مسؤولان استان در مجموعه فرهنگی و مذهبی امام حسین(ع) خمینی‌شهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است  سوگواره ملی تعزیه شهرستان خمینی‌شهر از 11 آبان ماه به مدت 10 شب در مجموعه فرهنگی و مذهبی امام حسین(ع) در حال اجراست، در این سوگواره ملی گروه‌های مطرح تعزیه کشور از استان‌های گیلان، اصفهان، قم، کرمان، مرکزی، زنجان، فارس و قزوین اجرای برنامه خواهند داشت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.