ساری/

برگزار نشدن سوگواره ملی تعزیه فرودین امسال در آمل

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل از به تعویق افتادن برگزاری یازدهمین سوگواره ملی تعزیه در این شهرستان که مقرر شده بود در فرودین ماه امسال همزمان با ایام سوگواری فاطمیه برگزار شود، به آبان ماه سال جاری خبر داد.

محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ گفت: با توجه به برگزاری 10 دوره از این سوگواره در سطح استانی ونیز منطقه ای، وبا توجه به هماهنگی های لازم در برگزاری سوگواره تعزیه آمل در دوره یازدهم به صورت ملی، با موافقت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، این مراسم در آبان ویا آذرماه در آمل برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون 10 دوره از سوگواره تعزیه در شهرستان آمل برگزار که هفت دوره نخست آن استانی و سه دوره اخیر آن منطقه ای و با حضور گروه های برتر تعزیه استانهای شمالی کشور درآمل برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل گفت: سوگواره تعزیه آمل هم جزء برنامه های ثابت و قابل برگزار اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان است که در تقویم سالانه این اداره نیز ثبت شده است.

محمدی یادآورشد: استقبال مردم آمل در برگزاری ده دوره از سوگواره تعزیه به خصوص جوانان چشمگیر وامیدوار کننده بود و برگزاری منظم آن در این شهرستان در جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگانی اهل بیت و بیان اهداف حماسه عاشورای در قالب نمایش وشبیه خوانی تاثیر گذار خواهد بود./ب



برچسب ها: سوگواره ، ملی ، تعزیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.