اظهارات دبیرکل اوپک، بهای نفت را افزایش داد

امیدواری‌ها درباره اجرای طرح فریز نفتی اوپک باعث افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت صبح امروز (دوشنبه) بیش از یک درصد در بازارهای جهانی افزایش یافت. این افزایش پس از آن صورت گرفت که اوپک طی بیانیه‌ای تاکید کرد همچنان به توافق اولیه‌ای که در ماه سپتامبر در نشست الجزایر میان اعضای این سازمان برای کاهش سقف تولید نفت صورت گرفت، پایبند است. 

بر همین اساس، صبح امروز بهای نفت برنت دریای شمال با 54 سنت (1.18 درصد) افزایش، به 46.12 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام «وست تگزاس اینترمیدیت» آمریکا نیز با 61 سنت افزایش (1.38 درصد)، بشکه‌ای 44.68 دلار معامله شد.

«محمد بارکیندو،» دبیرکل نیجریه‌ای اوپک، صبح امروز گفت تمام 14 عضو این سازمان مصمم به اجرای طرح فریز نفتی هستند. با این حال، هنوز بسیاری از تحلیلگران نفتی نسبت به توافق نهایی اعضای اوپک برای اجرای این طرح تردید دارند. 

به اعتقاد آنها حتی در صورت توافق، کلیه اعضای اوپک نیز کاهش تولید نفت به میزانی که این سازمان در نظر گرفته است (200 تا 700 هزار بشکه در روز،) باعث کاهش عرضه مازاد نفت در بازار و افزایش ملموس بهای آن نخواهد شد.

در حال حاضر، طبق گزارش‌ها، عراق تولید نفت خود را از ماه سپتامبر افزایش داده و همین مسئله نگرانی‌هایی را در بازار درباره امکان نهایی شدن طرح فریز نفتی اوپک ایجاد کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار