یاسوج؛

قطع شدن بیش از 100 اصله درخت بلوط در حومه یاسوج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: بیش از 100 اصله درخت بلوط در منطقه 'مختار ' از روستاهای حومه یاسوج توسط افراد سودجو برای تصرف غیرقانونی زمین قطع شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جواد رحیمیان میزان تصرفات غیرقانونی را سه هکتار اعلام کرد و گفت: صاحبان زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای با بیل مکانیکی و اره اقدام به قطع درختان بلوط کرده‌اند.

روستای مختار در 10 کیلومتری یاسوج؛ مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و بخشی از زیباترین و انبوه‌ترین جنگل بلوط استان در این منطقه قرار دارد.

طرح آبیاری قطره‌ای در سطح 500 هکتار از سال گذشته در منطقه مختار به اجرا درآمد که تاکنون 250 هکتار اجرا شده و 250 هکتار دیگر ازاین طرح واقع در زمین‌های زراعی حاشیه جنگل‌های بلوط مجاور این روستا در حال اجراست.

رحیمیان با بیان اینکه صاحبان زمین، پیمانکار و راننده بیل شناسایی شده اند افزود: پرونده‌ای برای برخورد با متخلفان به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

وی گفت: بخشی از زیباترین گونه‌های درخت بلوط در این تعرض سودجویانه و خلاف قانون ازبین رفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد با بیان اینکه پیمانکار آبیاری تحت فشار با دستگاه‌های مکانیکی اقدام به تخریب جنگل و شبانه تعداد زیادی درخت و درختچه قطع شده را سوزانده و مدفون کرده است افزود: این تعرض از شنبه شب تا روز یکشنبه صورت گرفته است و با متخلفان برخور جدی خواهد شد.

رحیمیان تصریح کرد: برخی سودجویان نیز با قرق بانان درگیر شدند و برخورد فیزیکی کرده‌اند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.