یاسوج؛

بیابانی شدن 40 هزار هکتار از اراضی استان

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 هزار هکتار از اراضی استان بیابان شده و جنگل های بلوط در حال خشک شدن هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سید اسدالله هاشمی در نشست ستاد مدیریت بحران، پدیده ریزگردها را خطر جدی برای استان دانست و گفت: 40 هزار هکتار از اراضی جنوب استان بیابانی شده و شاهد خشک شدن جنگل‌های انبوه بلوط هستیم که پدیده گرد و غبار و ریزگردها از جمله دلایل اصلی تغییر اقلیم در استان است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کانون گرد و غبار در سطح استان وجود نداشت، افزود: سال گذشته و امسال تعداد روزهای ناسالم را در سطح شهرستان گچساران داشتیم اما متاسفانه کارگروه مبارزه با گرد و غبار در سطح استان نداشتیم که تشکیل این کارگروه برای اولین بار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اثرات گرد و غبار بر سلامتی افراد افزود: ریزگردها هم بر سلامت افراد حساس، سالخورده و کودکان تاثیر دارد و هم در حوزه پرورش زنبور عسل، باغات و زراعت تاثیرگذار است.

این مسوول تصریح کرد: برای کاهش گرد و غبار اقداماتی در استان خوزستان صورت گرفته که آبگیری تالاب خوزستان موجب پایداری در این خصوص شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا وضعیت آلودگی هوا را مورد سنجش قرار می‌دهند، افزود: حداقل نیازمند 3 ایستگاه در شهرهای بهمئی و کهگیلویه به عنوان دو دروازه ورودی آلودگی هوا به استان هستیم.

هاشمی بیان کرد: در سال گذشته 197 روز هوای پاک، 148 روز هوای ناسالم، 9 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز وضعیت خطرناک برای عموم حاکم بود و امسال 67 روز هوای پاک، 168 روز سالم، 26 روز ناسالم و 10 روز هوای ناسالم و یک روز خطرناک داشتیم.

هاشمی تصریح کرد: امسال در شهرستان گچساران 45 روز هوای پاک، 168 سالم و 143 روز ناسالم، 17 روز ناسالم برای عموم و 3 روز خطرناک بوده که در سال گذشته 22 روز هوای پاک، 250 روز ناسالم و 17 روز خطرناک برای گروه‌های حساس ثبت شده است‌.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.