طرح جدید فرانسه برای مبارزه با سرقت هویت

دولت فرانسه از راه اندازی یک پایگاه داده جدید برای جمع آوری اطلاعات شخصی 60 میلیون شهروند خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، دولت فرانسه هفته گذشته از ایجاد یک پایگاه داده جدید خبر داد و گفت: اطلاعات شخصی همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند و کارت هویت فرانسوی یا گذرنامه دارند، در این پایگاه ثبت می شود.

این پایگاه داده عظیم به نام "اسناد الکترونیک امن (تی ای اس)"30 اکتبر سال جاری میلادی (9 آبان) برای مبارزه با سرقت هویت، ایجاد شد.

این اقدام دولت فرانسه خشم رسانه های این کشور را برانگیخت و حتی مجله هفتگی  "آبزروتور" آن را وحشتناک خواند. روزنامه "لیبریشن" نیز آن را "یک پایگاه داده که کار درستی انجام نمی دهد" خواند.

تی ای اس اطلاعات شخصی 60 میلیون جمعیت فرانسه را ذخیره می کند. پس از اشغال نازی ها در سال 1940، این نخستین باری است که اطلاعات شخصی افراد در چنین مقیاس بزرگی در فرانسه جمع آوری می شود. 

این پایگاه داده همه اطلاعات شخصی که روی کارت هویت یک فرانسوی ثبت شده است را دارد از جمله نام و نام خانوادگی، نشانی، رنگ چشم، قد، وضعیت تأهل، عکس و اثر انگشت. اطلاعات کودکان زیر 12 سال نیز در یک پایگاه متمرکز دیگر ثبت می شود. 

وزیر کشور فرانسه از طرح " تی ای اس" دفاع و در پیامی اعلام کرد: با این پایگاه می توان امنیت بالاتری برای کارتهای شناسایی و گذرنامه های خود ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار