کرمانشاه؛

صادرات غیرنفتی موجب توسعه اقتصادی می شود

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه گفت: تنها راه گرداندن چرخ‌های اقتصاد کشور توجه به صادرات غیرنفتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جهانبخش شکری گفت: برای این منظور باید تولید داخل و سرمایه‌گذاری‌هایی که در داخل کشور انجام می‌شود را صادرات محور کنیم و تولید محصولات را به گونه‌ای انجام دهیم که خریدار خارجی داشته باشد.

رئیس انجمن صنایع فولاد کشور ادامه داد: از سوی دیگر برای توسعه صادرات حمایت مسئولین نیز ضروری ، اما متاسفانه ادعای حمایت از صادرات در کشور چندان جدی نیست.هنوز در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی نگاه صادراتی و همراهی و هم دلی با صادرکننده وجود ندارد.

شکری از اینکه فقط وقتی که درآمد نفتی کم می‌شود دولت صادرکنندگان را تکریم می‌کند، گلایه کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از صادرکننده نیازمند مشوق‌های صادراتی است، افزود: مدت‌ها است خبری از مشوق‌های صادراتی برای حمایت از صادرکنندگان نیست.عدم پرداخت به موقع مطالبات خود صادرکنندگان نیز مشکل جدی دیگری است.

وی ادامه داد: وقتی که مالیات بر ارزش افزوده که باید یک ماهه مسترد شود تا دو سال نگه داشته می‌شود، صادرکننده مجبور است وام با بهره کلان بگیرد تا منابع مالی خود را جبران کند.

شکری همچنین خواستار تثبیت در قوانین و مقررات و هم در تعرفه‌ها شد و خاطرنشان کرد: از این طریق صادرکننده می‌تواند برای چند سال آینده خود برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.