کرمانشاه ؛

عملکرد غیر قابل قبول بانک ها در پرداخت تسهیلات

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: برخی بانک‌ها از عملکرد قابل قبولي در زمينه پرداخت تسهیلات رونق توليد برخوردار نيستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحیمی با اشاره به معضل بیکاری جوانان در استان اظهار داشت: تسهیلات رونق توليد در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و سياست هاي حمايتي دولت تدبير و اميد به بنگاه‌های تولیدی پرداخت مي شود.

 وی ادامه داد: در اين ميان با توجه به مشكلات بسيار استان در حوزه اشتغال، كرمانشاه بيش از هر استان ديگري نيازمند جذب حداكثري اين تسهيلات ارزشمند و با بهره مناسب جهت رونق توليد و بهبود فضاي كسب و كار و اشتغال زايي بيشتر است.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري کرمانشاه ادامه داد: با وجود اين شرايط، رتبه استان در زمينه پرداخت تسهيلات رونق توليد توسط بانك ها چندان مناسب نيست كه تداوم اين روند با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب و برنامه هاي دولت تدبير و اميد در تناقض آشكار بوده و قابل قبول نیست.

اين مدير ارشد خواستار کمک و همراهی بیشتر بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی در استان شد و گفت: برخي از بانك ها از عملكرد قابل تقديري برخودار بوده‌اند، ولي متأسفانه ديگر بانك ها در اين زمينه عملكرد مناسب و قابل قبولي از خود نشان نداده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: مديريت ارشد استان با جديت روند پرداخت تسهيلات را مورد بررسي قرار داده و گزارش عملكرد بانك ها را بزودي به دولت ارايه خواهد داد تا بر اساس ضوابط با بانك هاي غيرفعال برخورد شود.

 رحيمي پرداخت اين تسهيلات را در رونق واحدهاي توليدي بسيار اثرگذار دانست و گفت: شركت محورسازان از جمله بنگاه هاي توليدي بود كه تا مرز ورشكستگي پيش رفت، ولي با تسهيلاتي كه توسط يكي از بانك ها در اختيار مديران اين شركت قرار گرفت توانست به كار خود رونق ببخشد و هم اكنون يكي از واحدهاي توليدي نمونه كشور در عرصه قطعه سازي است.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري در ادامه اظهار داشت: در طول هشت سال جنگ تحميلي بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان از کرمانشاه رفتند و افرادی که باقی ماندند شایسته تقدیر بسیارند و باید مورد حمایت جدی مسئولین قرار گیرند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار