کرمانشاه؛

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه از 24 تا 29 آبان ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه 608 ناشر از سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کردند، ادامه داد: به دلیل محدودیت فضا و غرفه‌ها تنها توانستیم به 405 ناشر فضا بدهیم که در قالب 240 غرفه در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی استقبال ناشرین را از نمایشگاه کتاب کرمانشاه بسیار کم‌نظیر دانست و افزود: بسیاری از ناشران به نمایشگاه‌های کتاب دیگر استانهای کشور نمی‌روند. در نمایشگاه امسال 41 هزار عنوان کتاب در کرمانشاه عرضه خواهد شد که نسبت به سال گذشته شش هزار جلد بیشتر است.

به گفته این مسئول، در این نمایشگاه ناشران برجسته‌ای مانند نی، ققنوس، چشمه، امیرکبیر، سخن، علمی، نگار، ثالث، مجد، علمی و فرهنگی، سوره مهر، دانشگاه آزاد و ... حضور دارند.

رحیمی زنگنه از حضور 9 ناشر استانی نیز در این نمایشگاه یاد کرد و ادامه داد: نشر کرمانشاه، دانشگاه آزاد، دانشگاه رازی، سرانه، قانون یار، دیباچه، دینور، کوثر و گلچین ادب 9 ناشر استانی حاضر در نمایشگاه هستند.


وی با بیان اینکه برای نمایشگاه 18 برنامه جنبی هم در نظر گرفته شده است، یادآوری کرد:این برنامه‌ها شامل سه برنامه رونمایی از کتاب، دو برنامه نقد کتاب، سخنرانی‌های علمی و هنری، برپایی نشست‌‎های تخصصی شامل "نقش رسانه‌ها در گفتمان اقتصاد مقاومتی"، "چالش‌ها و فرصت‌های فضای مجازی"، "فرهنگ کار و کارآفرینی"، عصر شعر بزرگ، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و نشر، نشست بررسی ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) از نگاه مستشرقین و ... می‌باشد.

رحیمی زنگنه همچنین میزان بن کتابی که برای نمایشگاه کتاب امسال در نظر گرفته شده را نیز 700 میلیون تومان اعلام کرد که افراد می‌توانند با داشتن کارت ملی نسبت به دریافت آن اقدام کنند و افزود: تخفیف نمایشگاه 30 درصد است که 20 درصد آن مربوط به بن و 10 درصد مربوط به خود ناشرین است.

17 برنامه مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب و ... نیز در شهرستان‌های استان برگزار می شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.