جان کری: رقابت‌های انتخاباتی آمریکا شرم‌آور است

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی از سلطه پول بر نظام انتخاباتی آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ جان کری در همایشی با جوانان با حضور شهردار لندن درباره نظام انتخاباتی و سیاسی آمریکا گفت: در سیاست داخلی آمریکا پول بیش از حد نقش ایفا می کند.

وی افزود: من سالها در رقابتهای انتخاباتی نامزد شده ام و حاضر نشده ام رقابتهای انتخاباتی را با حمایت های مالی انجام دهم و معتقد بودم ابتدا باید تغییراتی در این باره انجام شود البته تغییراتی اتفاق افتاد اما کافی نبود. بعد از آن هم، دیوان عالی مداخله کرد و حکم داد که پول حکم سخنرانی و بیان دیدگاه‌ها را دارد. 

وزیر خارجه آمریکا گفت: در انتخابات ما دشوار است که دیدگاه‌های مشروع و درست به جای دیدگاه‌های شعاری، بتواند به عنوان نظر غالب در کارزار انتخاباتی باشد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانش‌آموزان درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخابات امسال لحظاتی داشت که مایه شرمساری آمریکا در جهان شد.

او در این نشست از کلینتون و ترامپ به عنوان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت کمپین انتخاباتی این دو  آبروی آمریکا را در جهان برد و رقابت‌های انتخاباتی این دوره، چهره آمریکا را در جهان مخدوش کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
مگر سگ های هار شرم سرشان میشود.این همه کشتار ،غارت ،تجاوز،کودتا،فرزندان بی شناسنامه آمریکایی، و..... واقعاً شرم آور نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
آقای کری ...
شما خود یکی از شرم آورترین جانوران جهانید که در لباس وزارت خارجه کشور شیطان بزرگ آمریکا هستید و همه کارها و گفتارتان شرم آور است .
گفتار شما ضرب المثلی در زبان فاخر پارسی ایرانیان دارد که میگوید :
دیگ به دیگ می گوید ، رویت سیاه !!!!
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
کشورجنایتکارشماهمیشه همینطوربوده این اولین بارنیست همه رئیس جمهورای (آمریکای متوحش )جنگ طلب وسلطه جوبوده اندوجنایتشون برهیچ کس پوشیده نیست امام خمینی(ره)درست گفت که شیطان بزرگ حال بریدتحقیق کنیدشطان چه کارهاانجام میده مرگ برآمریکا انگلیس اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
شاعر میگه : آهای کشتی جنگی ، مرا ز سلطه نترسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
40 ساله به واسطه روح مقدس حضرت امام فهمیدیم شما جنایت کار هستید و یک روز باید خون جنایت هایتان در کشورهای مختلف از ویتنام تا سوریه رو پس بدید
Japan
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
آقای کری مردم ایران نزدیک به چهل سال است می دانند کارهای شما شرم آور هم بالاتر است کارهای شما ودولت مستکبرتان شیطانی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
آقای جان کری علیه کشورش حرف زده ، نکنه موقع برگشت مواخذه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
تمام کارهای شما شرم آور است
این رقابت های اخیر در انتخابات ریاست جمهموری که جای خود دارد.
آخرین اخبار