ادعای کری: نقش آمریکا در جهان کم رنگ نشده است

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد گروه تروریستی داعش از ماه مه تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رادیو سوا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در "شورای شیکاگو در امور جهانی" با اعلام تلاش کشورش برای دست یابی به یک راه حل سیاسی در سوریه گفت: داعش از ماه مه ( اردیبهشت) هیچ پیروزی کسب نکرده است.


کری در این سخنرانی که محور آن نقش آمریکا در جهان بود، تصریح کرد: تروریست های داعش از ماه مه موفق به انجام حمله ای بزرگ نشده اند. راهروهای  امنی برای بازگشت مهاجران تدارک دیده شده و خطوط کمک رسانی به داعش بسته و قدرت این گروه برای استخدام جنگجویان کاهش یافته است. همچنین بسیاری از سرکردگان آن کشته شده اند.


جان کری در ادامه تصریح کرد: حضور داعش در رسانه های اجتماعی کاهش یافته و وعده آنان برای ایجاد "بهشت موعود" فروپاشیده است.


کری مدعی شد: آمریکا در جنگ با داعش از طریق دیپلماسی به پشتیبانی نیروی نظامی و با همکاری هم پیمانان خود به پیروزی خواهد رسید. وی مدعی شد نقش آمریکا در جهان کم رنگ نشده و اظهارات در خصوص عقب نشینی آمریکا از عرصه بین المللی مسخره است.


وزیر خارجه آمریکا در ادامه به بحران سوریه اشاره کرد و مدعی شد: اوضاع سوریه به سبب تعدد طرف های درگیر در جنگ و ماهیت رژیم این کشور بدتر شده است. ما در جهانی زندگی می کنیم که بسیار پیچیده و متنوع است.


جان کری در خصوص کره شمالی نیز مدعی شد: آمریکا برنامه هسته ای کره شمالی را متوقف و از وقوع درگیری در دریای جنوبی چین جلوگیری کرد.


وی همچنین گفت: آمریکا به افغانستان در حمایت از شهروندانش و کشورهای خاورمیانه که با گروه های تروریستی متعدد روبرو هستند، کمک خواهد کرد.



انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار